יציבות בסיום המסחר באירופה; הנפט המשיך לרכז עניין

המסחר באסיה ננעל בעליות קלות על אף נתוני המאקרו המאכזבים שהתפרסמו בסין ■ התפוקה התעשייתית, ההשקעות והמכירות הקמעונאיות בסין לחודש אפריל - כולן הצביעו על עלייה קטנה מהציפיות המוקדמות

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ב') ביציבות, בורסת גרמניה סגורה היום לרגל חג. המסחר באסיה ננעל בעליות שערים קלות על אף נתוני המאקרו המאכזבים שהתפרסמו בסין ועל רקע עליה במחיר הנפט. בשעה זו החוזים העתידיים מאותתים על יציבות בפתיחת המסחר בוול סטריט.

 

מחירי הנפט נסחרו היום בעליה של כ-1.5% סביב ה-48 דולר לחבית, שיא של כחצי שנה. בנק ההשקעות האמריקאי גולדמן זקס העלה הבוקר את מחיר היעד לחבית מ-45 דולר ל-50 דולר עד סוף שנת 2016. "האיזון בשוק הנפט סוף-סוף התחיל", כך כותבים בסקירתם כלכלני הבנק הבוקר. 

היום לא התקיים מסחר בבורסות בגרמניה, אוסטריה, דנמרק, נוברגיה ושוויץ לרגל חג, והמסחר התאפיין במחזורים נמוכים. בזירת המאקרו, היום פורסמו נתונים חשובים באירופה. 

שורת נתונים מאכזבים פורסמה בסין ביום שבת, בעוד סימן ברור כי הכלכלה השנייה בגודלה בעולם חווה האטה. התפוקה התעשייתית, ההשקעות והמכירות הקמעונאיות לחודש אפריל - כולן הצביעו על עלייה קטנה מהציפיות המוקדמות.

כך, התפוקה התעשייתית עלתה בחודש החולף ב-6% בחישוב שנתי, לעומת תחזיות לעלייה של 6.5% ולאחר עלייה של 6.8% בחודש מארס. ההשקעות בנכסים קבועים רשמו עלייה של 10.5% בחישוב שנתי, זאת לעומת צפי לעלייה של 10.9% ולאחר עלייה של 10.7% ברבעון הראשון של השנה.

המכירות הקמעונאיות רשמו האטה ל-10.1%, על רקע ציפייה לעלייה חדה יותר של 10.5% ולאחר עלייה שכזו במארס 2016.

ב-IG ציינו כי החוזקה היחסית של הדולר, במיוחד לאחר נתוני מכירות קמעונאיות טובים מהצפי בארה"ב, צפויה להגביר את האתגרים בסקטורים של חומרים ואנרגיה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]