פאר בלתי נתפס: נחשף ארמון סודי של פוטין במיליארד דולר

הסיפור סביב "הארמון הסודי של פוטין" בחופי הים השחור שמעורר סערה ברוסיה: נבנה בעלות של כמיליארד דולר, כולל 3 מנחתי מסוקים, בריכות שחייה וחדרי כושר ומוקף בכפר למגורי משרתים ושומרים ■ צפו בווידאו

אחוזה סודית של ולדימיר פוטין, מיליארד דולר, חוף הים השחור / צילום: RBC
אחוזה סודית של ולדימיר פוטין, מיליארד דולר, חוף הים השחור / צילום: RBC

שלושה עורכים בכירים בקבוצת התקשורת הרוסית RBC התפטרו מעבודתם ביום שישי האחרון בעקבות פרסום תחקיר על חווה לגידול צדפות שנמצאת בסמוך לאחוזה שבונה נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בפארק לאומי שלחופי הים השחור.

הקרמלין כמובן מכחיש את דבר קיומו של הנכס שזכה לכינוי "הארמון של פוטין", ועל-פי הערכות שונות מוקם בעלות של מיליארד דולר, כולל 3 מנחתי מסוקים, מזרקות, בריכות שחייה וחדרי כושר ומוקף כפר למגורי משרתים ושומרים.

על-פי רויטרס, מבחינתו של הקרמלין הדיווח על חוות הצדפות שתקום ליד ארמונו של פוטין היה הקש ששבר את גב הגמל. בשנה שעברה פרסם העיתון תחקיר ארוך על אישה בשם קטרינה טיחונובה שמנהלת קרן בשווי מיליוני דולרים תחת האוניברסיטה הממלכתית במוסקבה ועל-פי גופי תקשורת שונים מזוהה כבתו של פוטין. לפני מספר חודשים העיתון עורר את זעמו של הקרמלין לאחר שדיווח על קשרים עסקיים בין חתנו של פוטין לבין אנשי עסקים רוסים שנחשפו במסמכי פנמה.

עכשיו, אחרי פיטוריהם של שלושת העורכים הבכירים מ- RBC, נראה כי הרשימה המצומצמת של כלי התקשורת העצמאיים ברוסיה שמעזים לבקר את השלטון במוסקבה תתקצר אפילו יותר.