שר הבריאות יעקב ליצמן, שהכריז לאחרונה מלחמה על מקדונלד'ס, כשקרא בשני כנסים רפואיים "מקדונלד'ס אאוט, לא במדינתנו", לא ידע עם מי יש לו עסק. הוא חשב שיתפוס כותרות אם ישתמש במקדונלד'ס ולא סתם יתקוף את תופעת הג'אנק פוד, ולא העריך מראש שבאותו הרגע, הוא גם פתח חזית עם עמרי פדן, הבעלים, היו"ר והמנכ"ל של חברת אלוניאל, זכיינית מקדונלד'ס בישראל.
פדן, שסירב להתראיין לכתבה זו, הוא לא אדם קל. על כך מעיד כל מי שנקלע איתו לעימות: בין אלה, עובדי מקדונלד'ס שביקשו להתאגד ולהשיג הסכם קיבוצי, יצרני מזון שהתמודדו עם דרישותיו הכספיות והקולינריות ומתחריו בשוק ההמבורגרים המקומי, שנאלצו לחזות איך הוא כובש פעם אחר פעם יעדים אסטרטגיים במרכזי קניות מצליחים. אלה, האחרונים, מדברים עליו לרוב בהערכה, טבולה בשמץ של קנאה. "הלוואי עליי הצרות שלו", אמר בחיוך בעל רשת מתחרה, "גם עם ליצמן".
האיש שמנהל זה 23 שנה את מקדונלד'ס ישראל, נחשב לאגרסיבי מאוד. אחד שיודע לעמוד על שלו ולדרוש את המגיע לו, בין אם זה בקרב על הלוקיישנים בקניונים, ובין אם כדי לזכות בהכרה על מאמציו להפוך את מקדונלד'ס ישראל לרשת בריאה יותר, בהשוואה לזו העולמית. האימפריה שבנה מונה כיום 182 סניפים, כשבורגראנץ', הרשת השנייה בגודלה בישראל, מונה לשם השוואה רק 70 סניפים.
וגם כשהוא מפסיד מיקום מוצלח, כמו שקרה לפני 3 שנים כשפינה את מקומו בדיוטי פרי לבורגראנץ' (שמשלם שכירות כמעט משולשת מזו ששילמה מקדונלד'ס - 8.5 מיליון שקל בשנה לעומת 3 מיליון ששילם פדן), הוא לא מוותר בקלות. בנתב"ג, למשל, עקב פדן בקפידה אחרי האופן שבו יישמה בורגראנץ' את הוראות המכרז, התלונן על התפריט שהציעה, שנתפס בעיניו כהפרה של תנאי המכרז, ולא הרפה מרשות שדות התעופה בדרישות למצות עם בורגראנץ' את הדין.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.