אחרי דנמרק, בריטניה ודרום קוריאה, גם נורבגיה החליטה להשקיע בתשתית למסלולי אופניים.
המדינה הסקנדינבית הכריזה כי תבנה רשת של אוטוסטרדות לאופניים, בהשקעה כוללת של שמונה מיליארד כתר נורבגי, כלומר כתשעה מאות עשרים ושלושה (923) מיליון דולר. חשוב לציין כי לא מדובר במסלולי אופניים לצורכי פנאי שמחברים כפרים באזורים נידחים, אלא באוטוסטרדות של ממש שייבנו בתשע ערים גדולות בנורבגיה ויחברו את הפרברים למרכזי הערים.
בסופו של דבר, ייבנו עשרה מסלולים דו כיווניים, כאשר מהירות הרכיבה תוגבל ל-40 קמ"ש. המטרה של ממשלת נורבגיה הייא לצמצם את הפער עם שכנותיה בכל הקשור להיקף השימוש באופניים.
על פי סקר שנעשה בשנה 2010, 17% מכל הנסיעות בדנמרק התבצעו באמצעות אופניים, כאשר בשבדיה שיעור הרכיבה על אופניים הגיע ל-12% ובנורבגיה הוא עמד על 4% ועלה ל-5% בלבד בשנת 2014. ממשלת נורבגיה מקווה כי בזכות האוטוסטרדות, האופניים החדשות עד שנת 2030 שיעור הרכיבה באופניים יעלה ל-10% עד 20%, וכך גם היא תהפוך למעצמת אופניים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.