דגמי הרכב החדשים שיחוללו שינוי בכבישי ישראל עוד השנה

איזה  "מיני קרוס אובר" יהיה רב-מכר? ■ האם אאודי תשלוף ג'וקר מפתיע בשוק הפרימיום? ■ ומהם הדגמים שחברות ההיי-טק יזמינו ללא הפסקה?

במחצית השנייה של 2016 עשוי שוק הרכב לצמוח הודות לשלל דגמים חדשים בעלי חשיבות אסטרטגית, שיש להם פוטנציאל לשנות את חוקי המשחק בנישות שלהם. אמנם מוקדם מדי לחזות נושאים כמו תמחור (ע"ע מטבעות) והקצאת כמויות לישראל ובכל זאת אנחנו מוכנים להמר כאן על כמה שחקניות חדשות, שישפיעו על מפת המכירות הן בטווח הקצר ובוודאי בטווח הארוך.

דוגמה אחת היא סוזוקי "באלנו" החדשה, שתשווק בישראל בשבועות הקרובים. זו מכונית שממוצבת בין שוק הסופר-מיני למשפחתיות הקומפקטיות, ואף שהיא לא מפגינה מקוריות רבה בעיצוב (או בבחירת השם) יש לה מכללי הנעה מודרניים וחסכוניים, אבזור מקיף וכנראה גם תמחור מאוד אגרסיבי - לכיוון החלק התחתון של מחירי פלח הסופר-מיני. נזכיר שסוזוקי כבר הפגינה בעבר יכולת לייצר להיטי מכירות "יש מאין" וכיום, כאשר היא זוכה למעמד של "בת יחידה" בארסנל המותגים של מכשירי תנועה (בעקבות העברת זיכיון קרייזלר וג'יפ), היא עשויה להפוך לדגם אסטרטגי.

עוד דוגמה היא ניסאן "סנטרה" החדשה - מכונית גדולה במידותיה (בסיס גלגלים באורך 2.7 מ'), מנוע תחרותי (1.8 ליטרים, 130 כ"ס) ושילוב של מפרט אמריקאי עשיר ועיצוב תואם. בהתחשב בעובדה שזו הנציגה היחידה כמעט של היבואנית בפלח משפחתיות הציים האסטרטגי, לצד המגאן סדאן הקשישה, אפשר לצפות מקרסו למהלך מיצוב-תמחור אגרסיבי מול מאזדה 3, קורולה ושות'. כל האמור לעיל נכון גם לגבי שברולט "קרוז" החדשה של UMI, שגם היא צפויה לנחות בקרוב.


 

יונדאי השיקו החודש בישראל את ה-I20 "אקטיב" - גרסת "מיני קרוס אובר" של הסופר-מיני שלהם. התמחור הרשמי שלה אמנם לא שובר את חוקי המשחק אך צריך לזכור שזהו מותג שההיצע בחלק התחתון שלו בישראל מוטה ליסינג באופן בולט. לפיכך, עם כמה הנחות ציים בריאות, זו עשויה להפוך לרבת מכר בפלח הרכב הצמוד לעובדים מדרג נמוך.

לקראת הרבעון הרביעי ינחתו כאן עוד שתי מתחרות, שצפויות להעניק לשוק "ניעור רציני" בזכות שילוב בין תצורת "כביש-שטח" להנעה היברידית. אחת מהן היא "נירו" של קיה והשנייה CH-R של טויוטה. המחיר של שתיהן לא צפוי להיות "משפחתי" במיוחד - אנחנו מהמרים על מחיר בסיס באזור 135-145 אלף, עם אופציה להפתעות - אבל הנוסחה של "ג'יפ ירוק עם הטבה של 500 שקל בשווי השימוש החודשי" עתידה להפוך אותן ללהיט בפלח כלי הרכב הצמודים של חברות ההיי-טק בישראל. אם המחירים לא יפתיעו לרעה, שני המותגים צפויים להערכתנו למכור בישראל כל יחידה, שיצליחו לשים עליה יד.

 

את רשימת הדגמים האסטרטגיים-בפוטנציה חותמת עוד שחקנית עם פוטנציאל להפתיע ושמה "אאודי Q2". מדובר ברכב פנאי קומפקטי, שימוצב ויתומחר מתחת ל-Q3. בהתחשב בנסיקת שוק הפרימיום ובכך שלמתחרות הישירות אין כרגע מענה, הרי ש"כביש שטח פרימיום עירוני" עם התג של אאודי, בטווח המחיר של 160-170 אלף שקל, יכול בקלות להוסיף 25% למכירות השנתיות של המותג בישראל. בתנאי כמובן שהשוק ישמור על יציבות.