הטיפ היומי: קמעונאית מזון טורקית שעשויה לזנק 39%

במחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצים "תשואת יתר" על מניית Migros ומעלים את מחיר היעד למניה מ-22.7 לירות טורקיות ל-24 לירות טורקיות

Migros / צילום: בלומברג
Migros / צילום: בלומברג

קמעונאית המזון הטורקית Migros נסחרת בבורסה של איסטנבול (סימול: MGROS:TI) לפי שווי של 3.1 מיליארד לירות טורקיות (כ-1 מיליארד דולר). החברה מפעילה רשת סופרמרקטים בטורקיה, ויש לה פעילות דומה בהיקף קטן יותר גם במדינות קזחסטן ומקדוניה.

אנחנו משאירים ללא שינוי את תחזיותינו בנוגע ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ל-2016, משום שהעלאת תחזית ההכנסות שלנו מתקזזת על-ידי שולי רווח מעט יותר נמוכים.

התוצאות שרשמה החברה בשורת ההכנסות ברבעון הראשון של השנה היו בין החזקות ביותר בתחום. מיגרוס צמחה ב-16% ביחס לרבעון המקביל, וזו הייתה התחלה מעודדת לשנה. ההכנסות מהפעילות בטורקיה צמחו בקצב גבוה אף יותר, של 19%, אך הצמיחה קוזזה על-ידי ירידה של 29% בפעילות הבינלאומית של מיגרוס. בעיקר מדובר על הפעילות בקזחסטן, שם נרשם קיטון של 8% בשטחי המכירה של מיגרוס ביחס לרבעון המקביל.

אנחנו אוהבים את המדיניות הממושמעת של הנהלת מיגרוס בכל הקשור לפתיחת סניפים חדשים, לעומת ההתרחבות האגרסיבית של המתחרות שלה בתחום הרשתות המוזלות (דיסקאונט). ישנה השפעה שלילית על שולי הרווח בעקבות החוק שהביא להעלאת שכר; יחד עם זאת, אנחנו מאמינים שהיכולת להתמודד עם כך תשתפר בהמשך על רקע שיפור בתנאי המקרו-כלכלה, ובפרט האינפלציה.

איכות בעלי המניות של מיגרוס משתפרת, אך נדרש שיפור נוסף לדעתנו. חלקם של המשקיעים המוסדיים הזרים במיגרוס הגיע לכ-39% מהון המניות של החברה בתחילת חודש מאי, לעומת כ-20% לפני שנתיים. יש מקום לשיפור נוסף, ולשם השוואה, הממוצע אצל חברות צרכניות גדולות בטורקיה הוא כ-70%. לחברה יש מספיק כסף לתשלומי החוב הקרובים שלה, אך אנחנו מאמינים שהעובדה שיש לה חוב נטו של כ-700 מיליון אירו הוא גורם משמעותי שמעכב מעורבות נוספת של משקיעים מוסדיים זרים.

כיום מניית מיגרוס נסחרת לפי מכפיל EV/EBITDA של 7.6 ל-12 החודשים הקרובים, לעומת מכפיל ממוצע של 9.1 שבו נסחרה בשנתיים האחרונות. אנו מעלים את מחיר היעד למניה מ-22.7 לירות טורקיות ל-24 לירות טורקיות, 39% מעל מחיר השוק, והמלצתנו נשארת "תשואת יתר".

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם