לפני כשבוע עלה לרשת סרטון פרסומת סיני, שעורר סערה ברחבי העולם בשל רמיזות גזעניות בוטות. בסרטון נראית עקרת-בית סינית מפתה אדם שחור שבדיוק סיים לצבוע את ביתה - ואז דוחפת אותו לתוך מכונת הכביסה, כשבפיו אבקת כביסה של המותג Qiaobi. מיד לאחר מכן מגיח מהמכונה גבר סיני בהיר ונקי.
בתחילת הפרשה חברת Shanghai Leishang Cosmetics, שמייצרת את אבקת הכביסה, נפנפה את המבקרים בטענה כי הם "רגישים מדי", ורק כשהסרטון צבר תאוצה וזכה ליותר מ-8 מיליון צפיות, היא טרחה להוציא הודעת התנצלות כנה וביקשה מהגולשים להפסיק להפיץ את הסרטון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.