המסחר בוול סטריט ננעל ביציבות עם נטייה לעליות

ירידות שערים בבורסות אירופה ■ נעילה שלילית באסיה לאחר פרסום נתוני מאקרו בסין ■ הנפט סגר בעליות ■ ספר הבז' של הפד: צמיחה כלכלית מתונה ברוב חלקי ארה"ב

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

עם פרסום ספר הב'ז, נמחקו ירידות השערים שאפיינו את המסחר בוול בסטריט היום (ד'), והמסחר ננעל ביציבות עם נטייה לעליות. זאת, בהמשך לירידות שערים שנרשמו היום בתום המסחר בבורסות אירופה ואסיה. הנפט  סגר בעליות שערים וסגר מעל 49 דולר לחבית. 

 

המשקיעים ברחבי העולם המשיכו לנשוא עיניהם היום לעבר כמה אירועים מרכזיים שעלולים לגרום לתנודות חדות בשווקים הפיננסים. מחר (ה') יפגשו חברות אופ"ק בווינה והבנק המרכזי של אירופה (ECB) יפרסם את גובה הריבית בגוש האירו. מלבד זאת, ביום שישי הקרוב יתפרסמו נתוני התעסוקה לחודש מאי שעשויים לספק רמזים נוספים למשקיעים בנוגע למועד העלאת הריבית בארה"ב.

נציין, כי החוזים על הריבית מתמחרים כעת סיכוי של כ-23% בלבד להעלאת ריבית ביוני, ירידה מכ-35% בתחילת השבוע. זאת, לאחר שיו"רית הפד ג'נט ילן שמרה על עמימות בנאום שנשאה בסוף השבוע, ורק ציינה כי יהיה זה נכון להעלות את הריבית בחודשים הקרובים.

ביזרת המאקרו, מדד מנהלי הרכש לחודש מאי התפרסם היום והצביע על התרחבות כלכלית. מדד מנהלי הרכש עלה, בניגוד לתחזיות, אולם בקצב נמוך ועמד על 51.3, וזאת לעומת התחזיות שצפו כי המדד ירד לרמה של 50.5 נקודות ולאחר שרשם קריאה של 50.8 נקודות באפריל. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות פירושה התרחבות כלכלית.

בשעה 21:00 פרסם הפד את ספר הבז', המשמש את ועדת השווקים הפתוחים בקביעת המדיניות המוניטרית שלו. בגדול, בספר שפורסם מצביע הפד על צמיחה כלכלית מתונה ברוב חלקי ארה"ב.

לדברי מארק אוסטוולד , האסטרטג הראשי של חברת השקעות ADM בלונדון, "ספר הבז' ממשיך להיות הסקירה המקיפה ביותר של הפעילות הכלכלית בארה"ב, ומעל הכל הוא משמש תרופה למשקיעים האובססיביים עם פרשנויות חדשות לגבי העלאות הריבית".

"אלה 'הברבורים השחורים' שעלולים לאיים על הכלכלה"

 

המנייה של Alibaba  נסחרה בירידות שערים לאחר שהבנק היפני Softbank דיווח שבכוונתו למכור 7.9 מיליארד דולר מהנתח שלו בחברה. 

מניית מייקל קורס    סגרה בעליות שערים לאחר שזינקה בכ-10% בטרום מסחר. זאתף לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי, שעל פיהן עקפה החברה את תחזיות האנליסטים הן ברווחיות והן במכירות. הרווח הנקי של בית האופנה הסתכם לכ-177 מיליון דולר או 98 סנט למניה. 

מניית פורד מוטורס  נסחרה בירידות שערים לאחר שיצרנית כלי הרכב דיווחה על ירידה ב-6% במכירותיה בחודש מאי.