מנהרה שנחפרה במשך 17 שנים מתחת לאלפים השווייצרים נפתחה השבוע באופן רשמי. אורכה של מנהרת Gotthard Base הוא 57 ק"מ, מה שהופך אותה למנהרת הרכבת הארוכה ביותר בעולם. בנוסף, היות ובאזורים מסוימים היא נמצאת 2,300 מטר מתחת לפני ההר, היא גם זוכה לתואר מנהרת הרכבת העמוקה ביותר בעולם.
לשם השוואה, מנהרת Crossrail בלונדון נחשבת לפרויקט התשתיות הגדול ביותר באירופה, אבל הוא כולל רק 42 ק"מ של מנהרות חדשות. מנהרת Gotthard Base היא גם 3 ק"מ ארוכה יותר ממנהרת Seikan ביפן וכמעט 7 ק"מ ארוכה יותר מתעלת למאנש שמחברת את בריטניה לצרפת.
למעשה אם תיקחו בחשבון את שתי התעלות המרכזיות, את מעברי הנוסעים ואת מנהרות הגישה, אורכן של כל התעלות בפרויקט השוויצרי מגיע ל-152 ק"מ, וכל זאת בלי שיפועים כלל. הרעיון המקורי למיזם השאפתני נהגה כבר לפני 68 שנים אבל, התוכניות נגנזו מספר פעמים. לבסוף, כאשר השוויצרים החליטו ללכת על זה, 2,400 איש עבדו באתר בימים עמוסים במיוחד ותשעה פועלים איבדו את חייהם במהלך העבודות.
80% מהחפירה נעשתה על ידי חפרפרת חפירה, TBM, כאשר 20% הנותרים נחפרו בשיטות שונות של פיצוצים. בסה"כ, יותר מ-28 מיליון טון של אדמה וסלעים הוצאו במהלך החפירה, עבודת הדיפון הצריכה 131 אלף מ"ר של מלט, כאשר הנחת הקווים הצריכה 290 ק"מ של פסי רכבת.
המנהרה עצמה מחברת את הערים Erstfeld ו Bodioוצפויים לעבור בה 325 רכבות ביום, כאשר 65 מתוכן יגיעו למהירות מקסימלית של 200 קמ"ש. המנהרה צפויה לקצר את זמן הנסיעה בין ציריך ל-Lugano ב-45 דקות, כאשר נסיעות מסחריות צפויות להתחיל בדצמבר 2016. שלא כמו הישראלים, אנחנו בטוחים שהשוויצרים, כמו השעונים שהם מייצרים, יעמדו בזמנים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.