ירידות שערים בסיום המסחר באירופה

משרד העבודה האמריקאי פרסם את דוח התעסוקה לחודש מאי שהצביע על פעילות כלכלית חלשה בארה"ב ■ לאחר פרסום הדוח עבור המדדים באירופה לירידות שנשמרו עד לסיום המסחר

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

עליות השערים שנרשמו היום (ו') בבורסות אירופה התפוגגו כשפורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש מאי. 

 

הדוח הצביע על פעילות כלכלית נמוכה בארה"ב שתורגמה לתוספת של 38 אלף מקומות עבודה בלבד וזאת לאחר שהכלכלה יצרה כ-160 אלף מקומות עבודה חדשים באפריל. 

כלכלנים מעריכים כי הדוח יהווה גורם משמעותי בהחלטת הפד באמצע החודש האם להעלות את הריבית בארה"ב או לא. דוח טוב יחזק את ההערכות כי כלכלת ארה"ב במצב איתן וכי היא עשויה לעמוד בעוד העלאת ריבית, כשמנגד דוח חלש יאותת על שוק עבודה שאינו במצב שפיר כל כך.

נגידת הפד ג'נט ילן צפויה לשאת דברים ביום ב' הקרוב, בהזדמנות האחרונה לשמוע את בכירי הבנק הפדרלי טרם ישיבת הריבית ב-14-15 ביוני. כעת מאותתים החוזים העתידיים על גובה הריבית על סיכוי של 20% להעלאת ריבית בחודש יוני ו-60% להעלאה בחודש יולי.

 

"אם נראה דוח בהתאם לציפיות ואם ילן תשמור על טון חיובי באשר להעלאת ריבית, אנחנו חושבים שיש סיכוי די גבוה להעלאה כזו החודש", ציינו ב-Sumitomo Mitsui Asset Management.

באסיה ננעל יום המסחר במגמה חיובית. 

בסין פורסם כי מדד מנהלי הרכש (PMI) בסקטור השירותים רשם בחודש מאי ירידה ל-51.2 נקודות לעומת קריאה של 51.8 נקודות באפריל. עם זאת, נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות פירושה התרחבות כלכלית.

 

 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]