נעילה חיובית באירופה; כלכלת גוש האירו צמחה בקצב שנתי של 1.7%

עדכון התמ"ג ברבעון הראשון מצביע על התרחבות של 0.6% בכלכלת גוש האירו ברבעון הראשון, מעל הצפי בשוק ■ יו"רית הפד ג'נט ילן, אמרה אתמול כי יש לעלות את הריבית בהדרגה השנה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים, בהתאם למגמה שחתמה את המסחר בוול סטריט אתמול לאחר נאום שנשאה יו"רית הפד ג'נט ילן. המשקיעים מעודדים גם מנתוני התמ"ג שפורסמו היום והצביעו על צמיחה מתונה בכלכלת גוש האירו. החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים בעליות קלות.

 

יו"רית הפד ג'נט ילן נאמה אתמול בכנס כלכלי בפילדלפיה ואמרה כי לא צריך לייחס חשיבות גדולה מדי לדוח התעסוקה המאכזב שפורסם ביום שישי. לדבריה, המגמה הכללית היא התאוששות בשוק העבודה. ילן שמרה על עמימות ואמרה כי הריביות יעלו בהדרגה השנה אך לא נקבה במועד מסוים. השווקים פרשו זאת כדחייה של העלאת הריבית החודש והמסחר ננעל בעליות.

 

השווקים מתמחרים כעת סיכוי כמעט אפסי להעלאת הריבית החודש בעוד הסיכוי להעלאת הריבית ביולי עומד על כ-31%. מעבר לשאלת הריבית בארה"ב, המשקיעים מפנים את תשומת הלב למשאל העם הקרב ובא בבריטניה בנוגע להישארותה באיחוד האירופי. בטווח הרחוק יותר, הבחירות לנשיאות בארה"ב צפויות להוביל לתנודתיות בשווקים.

בזירת המאקרו פורסם היום עדכון של נתוני התמ"ג, שהצביע על קצב צמיחה של 0.6% ברבעון הראשון, מעל הצפי בשוק שעמד על קצב צמיחה רבעוני של 0.5%. בשיעור שנתי, כלכלת גוש האירו צמחה בקצב של 1.7% בעוד בשוק ציפו לקצב צמיחה של 1.5%. בעדכון הקודם של הנתונים, קצב הצמיחה עמד על 0.3% ברבעון ו-1.6% בקצב שנתי.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ג') בעליות שערים בהובלת הבורסה ביפן.

 

הין היפני נחלש היום ומספק רוח גבית לבורסה ביפן, זאת לאחר שאתמול התחזק לרמה של כ-106 ין לדולר, בצל נתוני התעסוקה החלשים שפורסמו בארה"ב ביום שישי. שנחאי נסחרת בירידות קלות בעוד הונג קונג עולה.

היצואניות הגדולות ביפן נסחרו היום במגמה מעורבות. טויוטה  נסחרה בירידות בעוד הונדה  וסוני  ננעלו בעליות. באוסטרליה, מניות הכרייה והמחצבים נסחרו במגמה חיובית. נציין את Rio Tinto  ו-BHP Billiton .