שני אוטובוס "ירוקים" מסין ישולבו בתחבורה הציבורית ביקנעם

הדרך לתחבורה ירוקה עוברת בסין: "גולדן דרגון" השיקה שני אוטובוסים המונעים בהנעה חלופית - האחד בחשמל והשני בגז טבעי ■ עיריית חיפה מצטיידת במשאיות מונעות גז

 

 

שוק הרכב הכבד עם הנעה "ירוקה" הולך ומתחמם. השבוע הציגה בישראל חברת "גולדן סוכנויות אוטובוסים", המשווקת בישראל את מותג האוטובוסים הסיני 'גולדן דרגון', שני אוטובוסים המונעים בהנעה חלופית. האחד בחשמל והשני בגז טבעי.

כלי הרכב יחלו לפעול בתקופה הקרובה בקווי תחבורה ציבורית עירוניים בעפולה וביקנעם, תחת המפעילה "סופרבוס", שקשורה עסקית ליבואן "גולדן דרגון". חברות נוספות בוחנות את האפשרות להצטייד באוטובוסים דומים, בכפוף לפרישת תחנות התדלוק/טעינה ולרגולציה.

בהמשך, מתכננת "גולדן" לקלוט אוטובוסים נוספים, בהתאם להסדרי התקינה והרישוי בישראל ובתיאום עם משרדי התחבורה והגנת הסביבה. באירוע השקת האוטובוסים, אמר הנספח הכלכלי הסיני בישראל כי "ישראל היא סטארט-אפ ניישן וממנה יוצאת הבשורה הטכנולוגית שמובילה את העולם".

האוטובוסים המונעים בגז מצוידים בתקינת יורו 6 עם מכלולים אירופאים, בתקשורת Wi-Fi, בשקעי USB להטענת טלפונים חכמים לכל נוסע, במערכת לכיבוי שריפה מתוצרת להבות ובמערכת למניעת תאונות. על פי נתוני היצרן, לאוטובוס החשמלי יש מרחק נסיעה רצוף בין טעינות של כ-250 ק"מ בעוד שהאוטובוס המנוע בגז יכול לנוע כ-600 ק"מ בין תדלוקים. תדלוק הגז צפוי להתבצע בשלב הראשון בתחנת הדלק באלון תבור.

במקביל, פרסמה עיריית חיפה מכרז להצטיידות בשלדות של משאיות מונעות בגז, במשקלים שונים שמגיעים עד 26 טון. מטרתם העיקרית תהיה לשימוש בצי השירות של העירייה, כולל דחסני אשפה. המכרז צפוי להסתיים בחודש יולי