5 שנים אחרי שנחשפה התוכנית לבניית אי מלאכותי מול חופי עזה, שר התחבורה ישראל כץ דוחף לאישור הפרויקט בקבינט המדיני-ביטחוני.
התוכנית שנחשפה לראשונה בערוץ 2 בשנת 2011, כוללת הקמת אי מלאכותי בגודל 8 קמ"ר שיחובר לעזה בגשר שאורכו ארבעה קילומטרים וחצי, ועליו תהיה נקודת בידוק ביטחונית. האי, שייבנה בעלות מוערכת של כ-5 מיליארד דולר, יכלול נמל ימי, שדה תעופה ומלונות.
על-פי התוכנית, האי יוקם במים בינלאומיים ויוכל לספק עצמאות כלכלית לפלסטינים ובו בזמן יאפשר לישראל לשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה. נכון להיום ישראל מאשרת ל-800 משאיות ביום להיכנס לרצועת עזה, אך זה לא מספיק כדי לספק את צרכיהם של 1.8 מיליון תושבי הרצועה, שנמצאים תחת סגר מסחרי מאז השתלט החמאס על עזה בשנת 2007. מערכת הביטחון תומכת בתוכנית, וגם באיחוד האירופי מגלים בה עניין רב.
כאמור, כץ דוחף להביא את התוכנית בקרוב להכרעה בקבינט, ואם היא תאושר, בכוונתו להקים צוות מקצועי שיהיה אמון על ההיבטים הממוניים, ההנדסיים והביטחוניים בפרויקט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.