וול סטריט סגרה בעליות שערים ביום השלישי ברציפות

S&P הורידה את דירוג האשראי של האיחוד האירופי ■ עליות שערים בנעילת המסחר באירופה; הפוטסי זינק 2.3% ■ פיץ': היקף האג"ח בתשואה שלילית זינק ב-12.5% ■ נגיד בנק אוף אינגלנד: "אי הוודאות סביב הברקזיט עלולה לפגוע בצמיחה"

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים, מדד הנאסד"ק והדאו ג'ונס טיפסו ב-1.3%, ומדד ה-S&P הוסיף 1.4%. דברי נגיד הבנק המרכזי של בריטניה סיפקו רוח גבית לבורסות אירופה וארה"ב. המסחר באירופה ננעל בעליות שערים חדות בהובלת מדד הפוטסי שזינק 2.3%.

 

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית S&P הורידה היום את דירוג האשראי של האיחוד האירופי לטווח ארוך, וזאת בעקבות אי הוודאות הגוברת בשל יציאתה של בריטניה מהאיחוד. הדירוג עודכן מדרגת AA+ "תחזית שלילית" לדרגת AA "תחזית יציבה". נזכיר כי בתחילת השבוע הורידה סוכנות הדירוג S&P את דירוג האשראי המושלם של בריטניה לרמת AA

נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מארק קרני, אמר היום בנאומו כי "אי הוודאות סביב הברקזיט עלולה לפגוע בצמיחה הכלכלית של בריטניה, ולכן הבנק המרכזי יידרש לנקוט בצעדי הרחבה מוניטריים כבר במהלך הקיץ". הליש"ט צנחה בחדות בעקבות נאומו של קרני לרמה של 1.3250 דולר - שפל של 31 שנה וירידה יומית של 1.5%; ומדד הפוטסי בלונדון זינק לקראת הנעילה בכ-2.3%. 

ביומיים האחרונים נראה היה כי השווקים נרגעו מההלם הראשוני שנוצר מהחלטת העם הבריטי לפרוש מגוש האירו, שגררה ירידות שערים חזקות בכלל השווקים. ואולם, חשוב לציין כי עוד מוקדם מדי לקבוע מה תהיינה השלכות ה"ברקזיט" על השווקים.

במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל מציינים היום: "ההתאוששות הקלה הזו הייתה צפויה לאחר המפולות של הימים האחרונים, אך יהיה זה נמהר לומר שהסערה מאחורינו. אם בוחנים את השלכות ה"ברקזיט" בטווח הארוך יותר, הרי שטרם התבהרו התשובות לסימני השאלה הרבים באשר לתהליך היציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי. למעשה, ה"ברקזיט" טרם יצא לדרך, ועל כן השוק צפוי לעמוד בפני אתגרים רבים בתקופה הקרובה, ובייחוד השטרלינג והאירו, שיתקשו להתאושש באופן משמעותי ורציף בתנאי כה חמורים של אי ודאות".

גם מריו דראגי, נגיד הבנק המרכזי של אירופה, הזהיר השבוע בנאומו בפני מנהיגי האיחוד שפרישתה של בריטניה מגוש האירו עלולה לפגוע משמעותית בצמיחת הגוש. להערכתו, יצאת בריטניה מהאיחוד תוריד את הצמיחה בכ-0.3%-0.5% במהלך שלוש שנים הבאות. דראגי ציין כי ירידות בשוקי המניות עלולות בין היתר להכביד על הצמיחה.

הסוחרים עדיין בורחים לנכסים בטוחים דוגמת אג"ח ממשלתיות ושולחים את התשואות מטה. על פי סוכנות פיץ', היקף האג"ח בתשואה שלילית זינק ל-11.7 טריליון דולר, עלייה של 12.5% מסוף חודש מאי.

היקף אגרות החוב שבתשואה שלילית זינק ל-11.7 טריליון דולר

 

בשעה 15:30 התפרסם מספר התביעות החדשות השבוע לדמי אבטלה בארה"ב, שרשם עליה לרמה של 268 אלף תביעות חדשות, בהתאם לצפי שעמד על 267 אלף תביעות. זאת, לאחר שבשבוע שעבר נרשמו 259 אלף תביעות חדשות.

בשעה 16:45 פורסם מדד מנהלי הרכש של שיקאגו לחודש יוני. המדד רשם עליה לרמה של 56.8 נקודות, בעוד האנליסטים צפו קריאה של 50.6, לאחר שבחודש מאי נרשמה קריאה של 49.3. קריאה מעל 50, נזכיר, מעידה על התרחבות.