מציעים פוטנציאליים להתמודדות במכרז הפרסום של תאגיד השידור יהיו רשאים להביע את עמדתם בנוגע לעתירה המינהלית שהגישה שפ"מ, בה היא מבקשת להורות לתאגיד השידור הציבורי להכניס תנאי הפוסל אפשרות של מפרסם להתמודד במכרז. המשמעות היא שאם יש בקרב המציעים גורמים העשויים להיתפס בהגדרה של "מפרסם", תהיה להם אפשרות להציג עמדה ולהשפיע על ההחלטה.
כפי שפורסם ב"גלובס", השבוע קבע השופט מועד דיון בעתירה ל-12 ביולי וקבע כי עד להחלטה אחרת מוארך המועד להגשת ההצעות. המשמעות היא שהתאגיד לא יוכל לסגור את המכרז ולהתחיל בתהליך הבחירה המעשי.
כפי שנחשף ב"גלובס", שפ"מ הגישה עתירה מינהלית, שבה היא מבקשת מבית המשפט להורות על ביטול הכללים החדשים שאימץ תאגיד השידור הציבורי. שפ"מ מבקשת כי הכללים הקודמים - כללי רשות השידור - יחולו על המכרז לזיכיון לזמן הפרסום של התאגיד.
לחלופין מבקשת החברה לתקן את הכללים החדשים, כך שיתווסף להם איסור על השתתפותם של מפרסמים במכרז; או לתקן את תנאי המכרז עצמו, כך שיאסור על השתתפות מפרסמים, או להוציא צו המורה לתאגיד לתקן את תנאי המכרז. בנוסף ביקשה שפ"מ צו ביניים לעצירת המכרז.
לאחר הגשת העתירה העלה השופט את סוגיית הסמכות העניינית לדון בבקשה, היות שלא מדובר בענייני מכרזים אלא בתקיפות החלטת המועצה. הצדדים התבקשו להביע את עמדתם, ועתה כאמור הוחלט כי בסמכותו של בית המשפט לדון בנושא.
עד למכרז הנוכחי אסור היה למפרסמים ופרסומאים לקחת חלק בהתמודדות על השיווק של זמן הפרסום של תאגיד השידור. מי ששיווקה את זמן הפרסום של רשות השידור בתחום הרדיו למעלה מ-20 שנה הייתה חברת שפ"מ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.