במסגרת המאמצים לנתק לחלוטין את התלות של התחבורה במדינה משימוש בדלקים מזהמים עד שנת 2030, שבדיה השיקה השבוע שדה ניסוי לכביש מהיר חשמלי. ה-eHighway הינה מערכת תחבורה לכלי רכב חשמליים באורך של 2 ק"מ. היא פותחה על-ידי סימנס במשך מספר שנים.
במסגרת הניסוי, שיימשך שנתיים, ייסעו שתי משאיות על גבי הכביש, שממוקם צפונית לשטוקהולם, מתחת לכבלים חשמליים שיספקו להן אנרגיה, בדומה לחשמליות בערים גדולות. המשאיות יוכלו להתחבר לכבלים החשמליים ולהתנתק מהם במהירות של עד 90 קמ"ש. כשהן לא מחוברות למערכת, הן יוכלו להמשיך לנסוע כמו שאר כלי הרכב בכביש.
המערכת גם מאפשרת למשאיות לסחור באנרגיה, כך שאם משאית מטפסת עליה תלולה, האנרגיה שהיא מוציאה מוזנת בחזרה למערכת ומועברת למשאיות הבאות בתור. על-פי סימנס, המערכת החדשה תחתוך את צריכת האנרגיה בחצי ותצמצם את זיהום האוויר באזור.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.