נעילה מעורבת באירופה: מדד הפוטסי עלה ב-0.35%

מוקדם יותר צנחה הליש"ט לשפל של 31 שנה ■ נגיד הבנק המרכזי בבריטניה: ערוכים להתמודד עם יציאה של בריטניה מהאיחוד ■ נעילה מעורבת באסיה; ירידות בניו-יורק

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת. אמנם כל המדדים באירופה נפתחו בירידות חדות, אך לאחר פרסום דוח היציבות של הבנק המרכזי בבריטניה והדברים שנשא נגיד הבנק, שאמר שבריטניה תהיה ערוכה להתמודדות עם היפרדות מהאיחוד, מדד הפוטסי בלונדון מחק את הירידות וננעל בעליות שערים. 

אתמול, נזכיר, לא התקיים מסחר בוול סטריט בשל יום העצמאות האמריקאי והיום החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים בירידות.

 

אומנם הבורסות המובילות בעולם תיקנו מעלה את מרבית הירידות החדות שנרשמו לאחר ההפתעה במשאל העם הבריטי, אך אתמול המדדים המובילים באירופה בלטו לשלילה ובייחוד סקטור הבנקאות באיטליה שנפל בחדות. ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי הודיע כי הממשלה ערוכה להיחלץ לעזרת הבנקים במדינה, שסובלים מלחץ תזרימי חמור. מניות הבנקים באיטליה צנחו בשליש מאז הפתעת הברקזיט.

בבריטניה חוסר הוודאות הפוליטי והכלכלי גובר. אתמול נייג'ל פאראג', מנהיג מפלגת הימין הבריטית ומי שהוביל את קמפיין הפרישה מהאיחוד האירופי התפטר מתפקידו. בתוך כך, קרן המטבע הבינלאומית הודיעה אתמול כי הצמיחה בבריטניה עלולה להיחלש בעקבות הברקזיט. 

הבנק המרכזי הבריטי הוריד היום את דרישות ההון של הבנקים במדינה וזאת כצעד שנועד לרכך את ההשלכות השליליות של הברקזיט. 

החשש המחודש מפני הברקזיט בא לידי ביטוי גם בשער החליפין של הליש"ט שצנחה מוקדם יותר היום לשפל חדש של 31 שנה ונסחרת כעת מול הדולר סביב 1.31 דולר לליש"ט, ירידה של כ-1.1%. מנגד, המשקיעים ממשיכים לברוח לנכסי מקלט כגון הזהב שנסחר סביב שיא של שנתיים. 

בזירת המאקרו המקומית פורסמו היום מדדי מנהלי הרכש ברחבי אירופה. קונקרטית, פורסם היום בבריטניה מדד מנהלי הרכש לחודש יוני במגזר השירותים, ונרשמה קריאה של 52.3. צפי האנליסטים עמד על 53.1, לאחר שבחודש מאי נרשמה קריאה של 53.5. קריאה של מעל 50, נזכיר, מצביעה על התרחבות.

מניית הבנק האיטלקי BMPS ממשיכה לצנוח היום בחדות לאחר שנפלה אתמול בכמעט 15% לשפל כל הזמנים. עם זאת, UniCredit , הבנק הגדול באיטליה מתקן היום את הירידות החדות אתמול.

 הין הכביד על הניקיי

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, כאשר שנחאי עלתה על רקע נתון מאקרו חיובי ומדדים בולטים אחרים ביבשת סגרו בירידות.

 

בסין פורסם היום מדד מנהלי הרכש שבוחן את פעילות העסקים הקטנים והבינוניים בתחום השירותים. המדד טיפס לרמה של 52.7 נקודות ביוני, בהשוואה ל-51.7 במאי, העלייה החדה ביותר מזה 11 חודשים. נזכיר, קריאה מעל 50 נקודות מעידה על התרחבות בפעילות בעוד קריאה נמוכה מ-50 נקודות מעידה על התכווצות.

הין, שנחשב לחוף מבטחים עבור המשקיעים בעתות משבר וחוסר ודאות, מתחזק היום מול הדולר ונסחר סביב 102 ין לדולר. התחזקות הין פוגעת ביצוא היפני ולכן מכבידה על מדד הניקיי שירד בכ-0.7%. 

באוסטרליה, חוסר הוודאות הפוליטי והכלכלי נמשך לאחר שהבחירות הפדרליות שנערכו בסוף השבוע לא הצביעו על מנצח מובהק שיוכל לבסס ממשלה יציבה. סקטור הבנקאות באוסטרליה נסחר תחת לחץ. נציין את מניית National Australia Bank  שנסחרת בירידות חדות.

מניות הרכב היפניות נסחרו במגמה שלילית בצל התחזקות הין. נציין את טויוטה , ניסאן , הונדה  ומאזדה .