גב פיננסי: חברה עם יחסים פיננסיים איתנים ונזילות גבוהה

Broadridge היא חברת טכנולוגיה בתחום הפיננסים המספקת שירותי תקשורת למשקיעים, מיקור חוץ לתעשייה ושירותי סליקת עסקאות בני"ע ■ שווה לשקול השקעה באג"ח שלה ל-2026

המגמות הטכנולוגיות בשוק הפיננסים תומכות בפעילות החברה / צילום: אתר החברה
המגמות הטכנולוגיות בשוק הפיננסים תומכות בפעילות החברה / צילום: אתר החברה

חברת Broadridge Financial Solutions (סימול: BR) הינה חברת טכנולוגיה בתחום הפיננסים הפועלת כ-"Middle-and-Back Office", ומספקת שירותי תקשורת למשקיעים ושירותי מיקור חוץ לתעשיית הפיננסים. בנוסף מספקת החברה פלטפורמות ושירותים המאפשרים למוסדות פיננסיים וחברות ציבוריות סליקת עסקאות בניירות ערך. למרות שמדובר בחברה הפועלת 50 שנה בתחום, ונסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של כ-7 מיליארד דולר, סביר להניח שמעולם לא שמעתם עליה.

פעילותה של BR מחולקת לשני סגמנטים: האחד הוא Investor Communication Solutions, באמצעותו היא מעבדת ומפיצה הודעות ונתונים למשקיעים ומסייעת לחברות ציבוריות בעיבוד נתוני ההצבעה באסיפות של בעלי מניות או אג"ח (רישום ופרוטוקולים). לפי פרסומים רשמיים של ה-SEC (רשות ני"ע של ארה"ב), נחשבת BR למונופול כמעט מוחלט בתחום זה, כשהיא סולקת כ-90% מהמניות הנסחרות בתוך ארה"ב וכ-60% גלובלית.

החטיבה היוותה כ-75% מסך ההכנסות בשנת 2015, כך שהיא מספקת ל-BR יציבות וגמישות תפעולית בתקופות של מחזורי עסקים שליליים. באמצעות סגמנט נוסף, Securities Processing Solutions, מציעה החברה לברוקר-דילרים תשתית רחבת היקף של שירותים לעיבוד עסקאות בני"ע בזמן אמת, ומתמחה במערכות אוטומציה של תהליכי פקודות המסחר.

להערכתנו, BR נהנית מיתרון לגודל וממיצוב שוק חזק מאוד, אשר מאפשר לה כאמור יציבות בהכנסות. לאור כך אנו ממליצים על האיגרת שהונפקה לפני שבועיים עם קופון של 3.4% ל-10 שנים. החברה ציינה שהיא מתכוונת להשתמש בתקבולים מן החוב המונפק לצורכי הורדת החוב הבנקאי, למטרות ארגוניות כלליות וכן לצורכי פעילות עתידית בגזרת המיזוגים והרכישות. לאיגרת אופציית Call בתאריך מארס 2026, במחיר 99.9 דולר, והיא נסחרת כיום בתשואה לפדיון של 3.16%, מה שמבטא Z-Spread של 185 נקודות בסיס.

השירותים שהחברה מספקת מאפשרים לה למתן את הסיכונים הנגזרים משוק השירותים הפיננסיים, הרווי בשנים האחרונות. לחברה גם מודל עסקי על פיו העמלות אותן היא גובה קבועים בחוזים ארוכי טווח, כאשר 90% מהכנסותיה הן הכנסות חוזרות. יותר מזה, מתאפיינת BR בשיעור שימור גבוה של כ-97% מכלל לקוחותיה.

בארבע השנים האחרונות מציגה BR צמיחה עקבית בהכנסותיה, לצד שיפור במרווחים, כאשר התחזיות לשנה הבאה מלמדות על המשך המגמה החיובית של השנים האחרונות. במאי 2016 פרסמה BR תוצאות חזקות לרבעון הראשון, שלימדו על המשך צמיחה שנתית של כ-8.6% בהכנסות ל-690 מיליון דולר, ובמקביל נרשם גם שיפור ניכר של 50 נ"ב במרווח התפעולי שלה ל-14.61%.

יתרון לגודל ממתן את סיכוני הענף

בחינת היחסים הפיננסיים של BR מלמדת על ניהול מאזן שמרני וחזק ביותר, עם שיעורי מינוף נמוכים יחסית. לצורך המחשה, יחס החוב ל-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) מתואם עומד כיום ברמה של 1.5, ונמוך מרמת השיא של פי 2.1 בשנת 2011. יחס כיסוי תשלומי הריבית הינו ברמה גבוהה של 21.65, ואילו היחס השוטף עומד על 1.73.

פרופיל הנזילות של החברה הינו יציב, ואנו סבורים שהוא מספק למדי ביחס להיקף החוב. במאזן של BR יושבים בקופת המזומנים 355 מיליון דולר, אל מול חוב כולל בסך כ-1 מיליארד דולר. בנוסף, לחברה גישה לקו אשראי לא מנוצל עד לאוגוסט 2019 בהיקף של 750 מיליון דולר.

מעבר לכך, נכון לסוף הרבעון הפיסקלי השלישי של 2016 (שהסתיים במארס) החברה נהנית מתזרים מזומנים חופשי חיובי בסך כ-104 מיליון דולר, מה שמגלם FCF (תזרים מזומנים שוטף) שנתי של כ-360 מיליון דולר.

לצד גורמים שצוינו לעיל, ניתן לציין את הרגולציה אשר היוותה מאז ומתמיד סיכון עבור חברות פיננסיות, בשל הדרישות הגוברות בנושא השקיפות בשוק ההון, כך שבמבט ראשון ניתן להסיק כי השקעה בחברה מלווה בסיכונים בצד הרגולטורי. ואולם, מעמדה החזק של BR בשוק הפיננסים, מהווה לדעתנו הזדמנות צמיחה ארוכת טווח, שכן המגמות הטכנולוגיות בשוק תומכות בפעילותה.

בשורה התחתונה, ניתן לסכם שמדובר בחברה איכותית מאוד מבחינת המטריצה הפיננסית, והיא עונה על ההגדרה של חברה בעלת מודל עסקי חזק, אשר נתמך בחוזים ארוכי טווח ותזרים מזומנים עקבי וצפוי. מעמדה החזק של BR מספק לה יתרון לגודל ומאפשר לחברה למתן את הסיכונים הנגזרים משוק השירותים הפיננסיים. הערכתנו לכן היא שמדובר בהשקעה בטוחה יחסית, שתאפשר למשקיעים ליהנות מתשואה אטרקטיבית.

הכותבים הם המנכ"ל המשותף של בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל ואנליסט החוב בבנק ההשקעות. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם