שר האוצר משה כחלון חתם על צו המפחית את שיעור מס הקנייה המוטל על כלי רכב דו-גלגליים, שנפח מנועם אינו עולה על 125 סמ"ק, והספקם אינו עולה על 11 קילו וואט, מ-40% ל-25%, זאת במסגרת הוראת שעה שתוקפה עד סוף יוני 2017.
השר כחלון ציין כי "מדובר בהחלטה נוספת שתסייע במאבק שלנו להפחתת יוקר המחיה בישראל, תקל על כיסם של רוכבי האופנועים, תפחית את העומס בכבישים ותצמצם את זיהום האוויר".
מטרת ההפחתה היא לעודד רכישת כלי רכב דו-גלגליים קטנים, המשמשים בעיקר בכבישים עירוניים, ובכך לצמצם את זיהום אוויר, העומס בכבישים והנזקים נגרמים למשק כתוצאה מכך שהנהגים מבזבזים שעות רבות בעמידה בפקקים. הפסד הכנסות המדינה ממסים עומד על כ-10 מיליון שקל במונחים שנתיים.
לקראת תום תקופת הוראת השעה ייבחנו ההשלכות של הפחתת שיעור מס הקנייה ויוחלט על שיטת המיסוי שתופעל בתחום זה. בין היתר, תיבחן האפשרות לבנות את שיטת המיסוי בהתאם למאפיינים של זיהום אוויר ושל בטיחות, כפי שנעשה בתחום כלי הרכב הרגילים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.