עכשיו זה רשמי: טראמפ המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב

יו"ר בית הנבחרים פול ראיין הכריז אמש על התוצאות הרשמיות, שלפיהן זכה טראמפ ב-1,725 צירים ■ טראמפ: "נחזיר עבודה, נשקם את הצבא, נשמור על גבולותינו, נחזיר את החוק והסדר"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

דונלד טראמפ נבחר הלילה (ד') באופן רשמי על-ידי ועידת המפלגה הרפובליקנית כמועמד מטעמה לנשיאות ארצות-הברית. יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, הכריז על התוצאות הרשמיות, שלפיהן זכה טראמפ ב-1,725 צירים. "אני מכריז כי דונלד ג'יי טראמפ קיבל את מירב הקולות ונבחר כמועמד המפלגה לנשיאות ארצות-הברית", קרא ראיין בהכרזתו.

טראמפ הגיב לבחירתו הרשמית בנאום וידאו מניו-יורק בפני באי הוועידה. "היום היה יום מיוחד", אמר. "לשמוע את ילדי מעבירים אותי מעל הרף הדרוש להיות המועמד - זה דבר שלעולם לא אשכח. לפני שנה הכרזתי על התמודדותי, והערב עם ההצבעה שלכם תהליך זה הסתיים. יחד השגנו תוצאות היסטוריות, הגבוהות אי פעם בהמפלגה, אבל יש לנו עוד דרך".

בהמשך, התייחס לקמפיין הצפוי לו יחד עם הסגן שבחר. "כבוד לרוץ יחד עם מייק פנס, שיהיה סגן נשיא נהדר. ואגב, אנחנו הולכים לנצח ולהביא שינוי אמיתי לוושינגטון. זו תהיה מנהיגות שלוקחת בחשבון קודם כל את הציבור האמריקאי", אמר. "נחזיר עבודה, נשקם את הצבא, נדאג לוותיקי הצבא, נשמור על גבולותינו, נחזיר את החוק והסדר. יחד, הכי חשוב, נהפוך את אמריקה לנהדרת שוב. ננצח בנובמבר".

נציגי המדינות השונות קראו במהלך ההצבעה את חלוקת הצירים לפי תוצאות הפריימריז, ודונלד טראמפ ג'וניור, בנו של המועמד, הצביע בשם מדינת ניו-יורק, שהעבירה את אביו מעל הרף הדרוש של 1,237 צירים. סנאטור טד קרוז זכה ב-475 צירים, מושל אוהיו ג'ון קייסיק ב-120, הסנאטור מרקו רוביו ב-114. בן קרסון קיבל שבעה צירי ועידה ואילו ג'ב בוש שלושה צירים.

יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, שנמנע עד כה מלתמוך בטראמפ במילים חמות והסתפק בתמיכה רשמית בלבד, שינה הלילה את הטון וקרא, בנאומו בוועידה, לאחד את השורות במפלגה ולהיאבק יחד על כל קול. לדבריו, "תחת הנשיא הכי ליברלי שהיה לנו, העוני רק החמיר. אבל כשזה מגיע לרעיונות, היתרון הוא בצד שלנו. אנחנו מחויבים לממשלה שמרתת את האזרח, מציינת לחוקה. אנחנו במפלגה הזו מציעים עתיד טוב יותר. אנחנו מאמינים בחברה חופשית. מאמינים שנקודת הפתיחה שלך היא לא הגורל שלך. יש לנו רעיונות שבאמת עובדים".

ראיין, שגינה כמה פעמים את אמירותיו השנויות במחלוקת של טראמפ, אמר רק בחודש שעבר כי "טראמפ צריך לספק לנו את הקמפיין שבו כולנו יכולים להיות גאים". הלילה, לעומת זאת, הוא הדגיש כי "רק עם דונלד טראמפ ומייק פנס יש לנו סיכוי לצעוד לכיוון טוב יותר. הכל מונח על הכף כעת. אנחנו יכולים לעשות את זה, המועמדים שלנו יתנו את כל מה שיש להם וכל אחד מאיתנו צריך לעשות את אותו הדבר".

בתו, טיפאני טראמפ, שיבחה אותו והציגה את דמותו כאב ואיש משפחה תומך. "תסלחו לי שאני נרגשת, לא ציפיתי לנאום בפני האומה, אבל כמו אבא שלי, אני לעולם לא נרתעת מאתגר. השאיפה שלו לשלמות מדבקת", אמרה. "הוא תמיד עזר לי להיות הגרסה הכי טובה של עצמי. הוא נתן לי מוטיבציה לעבוד הכי קשה ולהישאר נאמנה לעצמי. הוא מוציא מאנשים את המיטב כדי שימצו את הפונטנציאל שלהם. זו תכונה חשובה לאב, וגם לנשיא. דונלד טראמפ לא עושה אף פעם חצי עבודה. הוא טוב עם עצות, אבל נותן לנו למצוא את הדרך בעצמנו. אבא שלי הוא האדם האחרון שיגיד לך לוותר על החלומות שלך. אני כל כך גאה לקרוא לו אבא. הערצתי אותו כל חיי ואהבתי אותו בכל לבי".