הצעת החוק של ח"כ איציק שמולי להחלת שקיפות מחירים על רשתות הפארם תקודם בממשלה. ההצעה מבקשת לתקן את חוק המזון הקיים ולהחיל אותו גם על רשתות הפארם, כך שהצרכן יוכל לבצע השוואת מחירים רחבה ומקיפה יותר, דבר שיגביר את התחרות בין הרשתות.
כיום רשתות הפארם אינן כלולות בחובת פרסום המחירים כחלק מחוק המזון, זאת למרות שמוצרי מזון רבים נמכרים ברשתות אלה. כך לדוגמה דווקא מוצרים יקרים, כגון מוצרי טואלטיקה, חיתולים ומוצרי תינוקות, אינם מחויבים בשקיפות מחירים ברשתות הפארם ועומדים כנטל כלכלי על גבם של האזרחים ובייחוד הזוגות הצעירים.
ח"כ שמולי, שהגיש את הצעת החוק הפרטית יחד עם ח"כ רועי פולקמן ובתמיכת 85 חברי כנסת, מסר היום (ד'): "אני מברך את האוצר שאימץ את הצעת החוק שלי. המוצרים שנמכרים ברשתות הפארם הם מהיקרים ביותר וקשורים באופן ישיר ליוקר המחיה של הורים צעירים. אנחנו ניאבק על כך שתוחל גם עליהם חובת שקיפות מחירים, מה שיגביר את התחרות ויוריד את המחיר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.