רשתות השיווק הגדולות בישראל מגלגלות יחד 27.13 מיליארד שקל ומעסיקות 34,233 עובדים - כך עולה מדירוג קמעונאות המזון של DUN'S 100. רשת שופרסל שומרת על ההובלה בפער עצום על המתחרות עם מחזור מכירות שנתי של 11.5 מיליארד שקל.
הדירוג, המבוסס על הכנסות החברות אשתקד, לא כלל את רשת מגה, שבינתיים נמכרה בחלקים: סניפי הדיסקאונט שלה נמכרו למספר רשתות שיווק, והרשת העירונית מגה בעיר נמכרה ליינות ביתן.
רשת רמי לוי שיווק השקמה ניצבת בדירוג במקום השני עם מחזור מכירות של 3.98 מיליארד שקל, ולאחריה רשת יינות ביתן עם מחזור של 2.9 מיליארד שקל. זה כמובן עתיד להשתנות, כשיחד עם מחזור המכירות של מגה בעיר, הופכת יינות ביתן לרשת השיווק השנייה בישראל הפותחת פער מול רמי לוי שיווק השקמה עם מכירות של כ-5 מיליארד שקל בשנה. עם זאת, יינות ביתן רחוקה ממחזור המכירות שהיה למגה בשיא פריחתה ושעמד על כ-7 מיליארד שקל בשנה.
רשת "אושר עד" ניצבת במקום הרביעי עם מחזור מכירות של 2.29 מיליארד שקל. היא עקפה את רשת חצי חינם שמחזור מכירותיה עומד על 1.7 מיליארד שקל בשנה.
הרשתות הציבוריות, טיב טעם וויקטורי, תופסות את המקומות השישי והשמיני בדירוג - טיב טעם עם מחזור מכירות של 1.05 מיליארד שקל, ואילו ויקטורי עם מחזור של 979 מיליון שקל. בתווך, במקום השביעי ניצבת רשת יוחננוף, שלפני כ-3 שנים החלה בפתיחת סניפים באופן מואץ, ומחזור מכירותיה עומד על מיליארד שקל.
הרשת הדרומית מחסני השוק, שהתרחבה לאזורים נוספים בארץ באמצעות רכישת סניפי מגה, הגיעה כבר למחזור מכירות של 930 מיליון שקל שקל וניצבת במקום התשיעי.
במקום העשירי של הדירוג נמצאת רשת קו-אופ ישראל, אשר מחזור מכירותיה עומד על 829 מיליון שקל בלבד.
דירוג קמעונאות מזון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.