כפיים לרגב וכחלון

פוליטיקאים זועקים את זעקת תאגיד השידור, אבל מה הם עושים בנידון?

"לא נשתוק יותר" - אמרה שרת המשפטים איילת שקד בישיבת הממשלה אתמול (א'), בעת הדיון על תאגיד השידור. זה היה לאחר שכמה משרי הליכוד אמרו במפורש את מה שראש הממשלה מתכוון לעשות - כלומר להשתלט על רשות השידור. בנימין נתניהו נהג בחוכמה כאשר לא הביע דעה בדיון זה, אלא השאיר את העבודה השחורה לשרה מירי רגב. והיא אכן ביצעה את התפקיד לשמו היא קיימת בממשלה, ואף קיבלה מראש הממשלה תמורה בדמות סמכויות נוספות. ככה ייעשה לאישה שהמלך חפץ ביקרה.

מה זה אובייקטיבי?

צריך להודות: רגב הרוויחה את זה. מאז שהיא מסיתה נגד כל מה שרק אפשר, נתניהו משוחרר מעיסוק במלאכה זו, שהוא דווקא מצטיין בה. "בזכות" רגב הוא אפילו יכול לומר בנדיבות שהערוץ הראשון דווקא אובייקטיבי. זה הזכיר לי את אבא אבן, שר החוץ התרבותי והחכם שהיה לנו. לפני הצבעה באו"ם הוא הביע תקווה שהמדינות יצביעו באופן אובייקטיבי. שאלו אותו מה זה אובייקטיבי, והוא השיב - בלי לחשוב פעמיים: "אובייקטיבי זה כל מי שחושב כמונו". כמובן שהוא התבדח, אבל בממשלות של היום כבר אומרים את זה ברצינות.

מצב אידיאלי לנתניהו

נחזור לשקד. אני מאמין שהיא באמת "לא תשתוק יותר". לא היא, ולא מנהיג מפלגתה, נפתלי בנט. הם ידברו, הם יצעקו, הם ימחו - הכול, רק "לא לשתוק". הבעיה היא שהם גם לא יעשו דבר. הם ימשיכו לדבר, ורק לדבר. הם יראו איך הממשלה מתכננת להשתלט על רשות השידור, והם לא ישתקו. אבל גם לא יעשו. וזה מצב אידיאלי לנתניהו וחבר מרעיו. מצדם שבנט ושקד "לא ישתקו" מכאן ועד סוף היקום - רק שלא יעשו, שלא יעזבו חס וחלילה את הממשלה, שלא יקחו מנתניהו את השליטה שיש לו בזכותם.

 

גם כחלון

גם שר האוצר משה כחלון "לא שותק יותר". היום (ב') אמר לגלי צה"ל כי "צריך להוציא את הממשלה הזו לחופש דחוף, לפני אשפוז". זו אמירה אמיצה מאוד. בתור אמירה. אלא שבלי עשייה היא לא שווה יותר מאמירות שקד ובנט. זו אמירה שאחריה מתבקש להודיע שאני, כחלון, אורז את מפלגתי ועוזב את הקואליציה. מעשה כזה היה שולח את הממשלה לחופשה, אולי ארוכה, אבל כחלון אמר את דברו - והסתפק בכך. אם היה עוזב את הממשלה, מה שמתבקש מאמירתו, דבריו היו מתממשים. אבל הוא, כמו שקד, הסתפק ב"לא לשתוק". כפיים לשניהם.

יהיה תאגיד?

אז מה יהיה? האם זה לא כל כך משנה? אם יהיה הבדל בין התאגיד לבין רשות השידור, הוא עלול להיות לרעה דווקא. רשות השידור הייתה קן צרעות, הן ביחסים אישיים הן מבחינת השליטה הפוליטית. האם התאגיד יתנהל אחרת? אשרי המאמין.