את מה שהרוכשת הסינית של פלייטיקה הישראלית ראתה לפני שחתמה על צ'ק ששוויו 4.4 מיליארד דולר עבור פעילות האחרונה, ציבור המשקיעים ראה אמש לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. סיזר'ס האמריקאית פרסמה אמש את תוצאותיה לרבעון השני של השנה, ואלו כללו כמנהגה את תוצאות פעילותה המקוונת שעיקרה הוא פלייטיקה.
זו האחרונה, נזכיר, היא מפעילת המשחקים החברתיים מבוססי הקזינו המובילה בעולם. לפי חברת המחקר Eilers&Krejcik Gaming, נתח השוק של פלייטיקה בנישת משחקי קזינו חברתיים הוא 25%, כלומר היא שומרת על מעמדה כמספר 1.
לחברה יש היום 6 משחקים, 4 מהם משחקי קזינו, 1 פוקר ו-1 בינגו. משחק הקזינו העיקרי של החברה, שהפך כבר מזמן למותג מוביל בתחומו, נקרא Slotomania. המשחקים במשחקי החברה אינם מהמרים על כסף אמיתי אלא על כסף וירטואלי ומשלמים לה בכסף אמיתי כדי להתקדם במשחק. לכן, החברה אינה שייכת לקטגוריית ההימורים המקוונים.
וכך עולה מתוצאות הרבעון השני: הכנסות פלייטיקה עמדו על 237.4 מיליון דולר, גידול רבעוני של 9% וגידול שנתי של 35%. ולכן במחצית הראשונה כולה מדובר על הכנסות של 455.6 מיליון דולר (ראו גרף). קצב הכנסות רבעוני זה מעיד כי פלייטיקה עשויה להציג השנה הכנסות של כמיליארד דולר (!) הודות למכונות המזל (Slot Machines) שלה שלכל אחת מהן יש דמות מובילה או נושא משלו, והן משלבות אלמנט חברתי שכנראה קשה להתחרות בו.
הרבעון השני, וזו נקודה מהותית, הוא כנראה האחרון שתוצאותיו ייוודעו בציבור מכיוון שרכישת פלייטיקה צפויה להיסגר לקראת סוף הרבעון השלישי או תחילת הרבעון הרביעי. כזכור, את הקונסורציום הסיני שרוכש את החברה מובילה חברת ההשקעות Giant Investment שלה יש פעילות משחקים מקוונים די משמעותית.
מייסד ומנכ"ל פלייטיקה הוא רוברט אנטוקול שצפוי להמשיך לכהן בתפקידו זה אחרי רכישתה על ידי הקונסורציום הסיני. ואגב, קונסורציום זה כולל, לפי ה"וול סטריט ג'ורנל" 12 חברות - לא פחות ולא יותר - ונתון שכנראה ממחיש את האטרקטיביות של החברה הישראלית עבור המשקיעים הסינים.
ומהשורה העליונה לתחתונה: סיזר'ס, נזכיר, מדווחת על EBITDA עבור כל הפעילות המקוונת שלה, אך מכיוון שפעילות פלייטיקה היא למעשה רוב הפעילות המקוונת, EBITDA זה הוא למעשה ה-EBITDA של פלייטיקה. יתר הפעילות המקוונת של סיזר'ס כולל הפעלת תחרויות פוקר עולמיות (WSOP) ומשחקים מקוונים על כסף אמיתי, ופעילות זו יצרה ברבעון השני הכנסות של 12 מיליון דולר בלבד, 4.8% מסך כל הכנסות הפעילות המקוונת.
וכך, EBITDA ברבעון השני של 99.2 מיליון דולר (שולי רווחיות של מעל 40%) הוא למעשה רובו ככולו מפעילות פלייטיקה, וזה אומר שהאחרונה עשויה להציג השנה EBITDA של 400 מיליון דולר (!).
עוד עולה מנתוני הרבעון השני כי הגיאוגרפיה שבה צמחה פלייטיקה בשיעור הגבוה ביותר (ושהכנסותיה ממנה כבר נמדדות בעשרות מיליוני דולרים ולא במיליוני דולרים בודדים) היא אותה גיאוגרפיה אליה תנסה לחדור פוסט מכירתה ביתר מסיביות: אסיה-פסיפיק. הכנסות פלייטיקה באזור זה עמדו על 35.6 מיליון דולר, צמיחה רבעונית של 21% לעומת 8% בצפון אמריקה.
התוצאות הרבעוניות של פלייטיקה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.