הצרכן הישראלי הממוצע, ואנחנו ממש לא מזלזלים בו, לא ממש יודע מי זו יוניליוור - ענקית מוצרי הצריכה הבינלאומית שעומדת מאחורי הקורנפלקס הכי פופולרי בארץ. הוא מכיר את המותג תלמה, ששמו מתנוסס על אריזות הקורנפלקס, את מותג אבקות המרק קנור, את מותג סבוני הגוף דאב, את מרככי הכביסה בדין ואת המיונז הפופולרי של הלמנ'ס.
הוא כנראה לא יודע שמאחורי המותגים האלה ועוד מאות אחרים עומדת חברה אחת ויחידה, יוניליוור, והיא שווה 139 מיליארד דולר ומוגדרת כיצרנית מוצרי המזון, הניקיון וההיגיינה האישית השלישית בגודלה בעולם.
ישראל היא רק אחת מעשרות מדינות שבהן יוניליוור משווקת את מוצריה בסניף מקומי, ובמקרה דנן - היא אפילו לא מוזכרת ברשימת המדינות שבהן החברה פעילה לפי אתר יוניליוור הרשמי. כך, גלישה קצרה לאתר של יוניליוור העולמית גילתה כי ישראל אינה ברשימה. כן ברשימה המזרח התיכון. כן ברשימה פינלנד, סלובקיה ומלזיה. תבינו מזה מה שתבינו.
בכל מקרה, יוניליוור היא חברה אנגלו-הולנדית שכבר חיה ובועטת מעל 120 שנה. כמו כל חברה בסדר הגודל שלה, היא צמחה והפכה למה שהיא על-ידי בליעה של חברות אחרות. לא הכול היא המציאה לבד. גלידות בן אנד ג'ריס, לדוגמה, נקנו על-ידה לפני כעשור וחצי. בקיצור, ענק שמוצריו נמצאים על כל מדף במקרר שלנו, במזווה, בארון האמבטיה וכדומה. ענק שהוא כמעט מונופול בתחומו.
יוניליוור ישראל משווקת חלק ממותגי יוניליוור העולמית, והידועים שבהם הם, כאמור, דגני הבוקר של תלמה, אבקות המרק של קנור ומוצרי ההיגיינה האישית של דאב.
לפי אתר הבית של הנציגות המקומית, יוניליוור ישראל מעסיקה 2,500 עובדים במפעלים, מרכזי הפצה, שיווק ומכירות. היא החלה לפעול בארץ ב-1938, כאשר הוקם בחיפה מפעל המרגרינות בלו בנד על-ידי ד"ר ארנולד הילדסהיימר בשיתוף יוניליוור. מאז החברה עברה גלגולים שונים, עד שעכשיו כל מה שהצרכן הישראלי זוכר ממנה זה חיידק ששמו סלמונלה.
המותגים של יוניליוור
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.