אחרי שבחודש מאי האחרון השלימה ניסוי שטח ראשון בנוודה, Hyperloop one, אחת החברות הבולטות בפרויקט השאפתני של המיליארדר אלון מאסק לפיתוח מערכת תחבורה מגנטית בוואקום, הודיעה על כוונתה לפתח גרסה תת-ימית של מערכת התחבורה העתידנית שתגיע למהירות של 1,130 קמ"ש. בראיון לביזנס אינסיידר, יו"ר ומנכ"ל פרויקט X-Prize, פיטר דיאמנדיס, חשף כי בכוונת החברה לבנות מערכת תת-מימית שתוביל ציוד לנמלים צפים המרוחקים 16 ק"מ מהחוף.
על-פי חזון החברה, הנמלים הקיימים היום יהפכו לאזורי מגורים שוקקים, ואניות שנושאות סחורה יעגנו על נמלים צפים, הרחק מהחוף ואז יפרקו ויעמיסו סחורה שתובל באמצעות הצינורות של Hyperloop one. על-פי דיאמנדיס, אימוץ הטכנולוגיה הזו על-ידי ערי חוף ברחבי העולם, תוביל לתנופת בנייה באזורים הכי מבוקשים. הוא הוסיף גם כי בכוונת החברה לפתח גרסאות תת-ימיות של הצינורות אשר יובילו בני אדם ממקום למקום.
חברת Hyperloop one מעורבת במספר יוזמות גרנדיוזיות ברוסיה ופינלנד ולאחרונה היא הודיעה כי היא בונה מפעל לבנייה והרכבת הצינורות באזור נוודה. עם זאת החברה טרם ענתה על שאלות מהותיות בקשר ליישום הטכני ולוולידציה המסחרית של המערכת שלה, וכנראה שרק הזמן יגיד האם מדובר בהבטחות שהופרחו באוויר או בהתקדמות של ממש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.