פרויקט הצבת מצלמות המהירות, א' 3, מקבל תפנית מעניינת. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע כי מרבית המצלמות יוצבו בצמתים ולא בקטעי כביש ישרים, ביחס של 90% לטובת מצלמות רמזור.
זאת, כאשר מצלמות הרמזור יכולות, בהתאם לכיול מקדים, גם לאכוף עבירות מהירות בעת מעבר בצומת, ולא רק עבירות של מעבר באור אדום.
יש לציין כי מעשה זה מגיע לאחד ביקורת שהפנה יושב ראש המועצה הלאומית לבטיחות בדרכים, האלוף במילואים גיורא רום, נגד פרויקט מצלמות המהירות, שאמר כי טוב יהיה אם המשטרה תשבית את מערכת א' 3 חסרת הערך והרלוונטיות.
במקום מערך המצלמות, מציעים ברשות לאכוף עבירות מהירות בקטעי כביש בעייתיים, ולא בנקודת הצבת המצלמה.
על-פי אתר משטרת ישראל, נכון לסוף החודש שעבר, ישנן כ-100 מצלמות הפועלות בפרויקט, 63 מהן מוצבות בצמתים.
היעד הסופי של הפרויקט עומד על 300 מצלמות - מצלמות רמזור ומצלמות מהירות. במחקר מטעם איגוד חברות הביטוח האמריקאיות, שעליו דיווחנו בעבר ,נמצא כי בערים אשר הסירו את מצלמות הרמזור עלה הסיכוי לתאונה קטלנית בצומת ב-30%.
כל זאת ועוד בחדשות הרכב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.