בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים; נתוני מאקרו חלשים ביפן

נעילה מעורבת באסיה; הייצוא מיפן נפל בחודש יולי ב-14% לעומת יולי 2015; היבוא למדינה קרס ב-24.7% ■ חילוקי דעות בפד: האם מתקרבת שעתה של העלאת ריבית בארה"ב?

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות שערים, על רקע נעילה מעורבת בבורסות אסיה ועליות שערים קלות בוול סטריט. גם אמש ננעל המסחר בניו-יורק בעליות, לאחר פרסום הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה, כאשר המשקיעים ברחבי העולם מנסים לפענח את משמעותם באשר להמשך המדיניות המוניטרית בארה"ב.

 

האם מתקרבת שעתה של העלאת ריבית בארה"ב? ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב חושפת חילוקי דעות בין נגידי הבנק המרכזי האמריקאי, שחלקם חושבים שיש להעלות ריבית כבר עכשיו בעוד חלק אחר חושב כי יש להמתין לנתונים נוספים על הכלכלה האמריקאית.

בסיומה של הישיבה קבעו חלק מחברי ועידת השוק הפתוח שבקרוב העלאת ריבית תהיה הכרחית. למרות ההצבעה וההחלטה שלא להעלות ריבית בישיבה האחרונה, נראה שחילוקי הדעות בתוך הפד מתרחבים, מה שגורם לציפיות להעלאת ריבית בספטמבר.

בזירת המאקרו האירופאית היום בשעה 12:00 (שעון ישראל) פורסם מדד המחירים לצרכן בגוש האירו, אשר בהתאם לצפי האנליסטים, רשם עלייה של 0.2% בחודש יולי, בהמשך לעלייה של 0.2% ביוני. 

הייצוא מיפן נפל בחודש יולי ב-14% לעומת יולי 2015, בהתאם לציפיות, אך מדובר בנפילה החדה ביותר מזה כ-7 שנים. היבוא למדינה קרס ב-24.7%, יותר מהתחזיות לנפילה של 20.6%.

הין היפני מתחזק מול הדולר, והקשה בין היתר על מניות הרכב המקומיות ביפן, הנשענות גם על יצוא. נציין את Toyota  ואת Mazda .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]