קרסו מוטורס , יבואנית רכבי רנו וניסאן שבשליטת משפחת קרסו, הציגה היום דוחות חזקים לרבעון השני של 2016. בניגוד לדלק רכב, יבואנית רכבי מאזדה ופורד שנפגעה מהתחזקות הין היפני מול השקל (שהביאה לקריסה של 87% ברווח הנקי שלה לכ-15 מיליון שקל ברבעון), קרסו מציגה גידול חד ברווחים. בשורה התחתונה דיווחה קרסו על עלייה של 57% ברווח הנקי, לכ-62 מיליון שקל, על רקע גידול של כ-19% בהכנסות ברבעון לרמה של כ-990 מיליון שקל.
מספר כלי הרכב החדשים שמכרה קרסו גדל בכ-19% ברבעון השני ל-7,131. מתוכם מספר רכבי רנו שמכרה החברה גדל ב-30.5% ל-3,181, ומספר דגמי ניסאן שנמכרו גדל ב-11% והסתכם ב-3,090. מנגד, מותג היוקרה אינפיניטי רשם ירידה של 10% ל-81 רכבים והמוצג העממי דאצ'יה מכר 779 כלי רכב, עלייה של 13.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כאמור, בניגוד לדלק רכב קרסו דווקא רשמה ירידה חדה של כ-68% בהוצאות המימון ברבעון, לרמה של כ-8 מיליון שקל בלבד, מה שתרם כמובן לעלייה ברווחיות.
במגזר מכירות הרכב, צמחו הכנסות החברה ברבעון ל-702.7 מיליון שקל - גידול של כ-15% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח מפעילות זו טיפס לכ-142.8 מיליון שקל, שיפור של כ-28.5% ביחס לרבעון השני ב-2015.
ההכנסות במגזר הליסינג, במסגרתו מתבצעת פעילות של השכרה והחכרת כלי רכב תחת המותג "ליס פור יו", צמחו ברבעון בכ-26.5% והסתכמו בכ-197.3 מיליון שקל. הרווח המגזרי הסתכם בכ-17.2 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל. ההכנסות ממגזר שירות ואחרים, הכולל את פעילות המוסכים והחלפים ופעילות סוכנות הביטוח והמימון של הקבוצה, הגיעו ברבעון לכ-84.5 מיליון שקל, והרווח מפעילות זו הסתכם בכ-8.5 מיליון שקל.
זינוק של כ-50% במניה בשנה האחרונה
מניית קרסו הגיבה לדוחות הטובים בעלייה של יותר מ-2% והשלימה זינוק של קרוב ל-50% בשנה האחרונה. שווי השוק של החברה עומד על כ-2.4 מיליארד שקל והונה העצמי על כ-1.1 מיליארד שקל. החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד בהיקף של כ-80 מיליון שקל.
את המחצית הראשונה של השנה סיכמה קרסו עם גידול של 14.5% בהכנסות לכ-2 מיליארד שקל, על רקע עלייה במכירות כלי רכב חדשים. צמצום של כ-61% בהוצאות המימון תרם לקפיצה של 87.5% ברווח הנקי במחצית, לכ-132 מיליון שקל.
איציק וייץ, מנכ"ל החברה, ציין כי "אנו מסכמים רבעון נוסף של צמיחה בהיקפי הפעילות של הקבוצה, וזאת תוך שימת דגש גם על שיפור שורת הרווח הנקי. עוצמת המותגים שאנו מייצגים באה לידי ביטוי בגידול המתמשך שנרשם במכירות כלי רכב חדשים. אנו גאים במיוחד בצמיחה המואצת שנרשמת במכירות מותג הרכב רנו, וכן בהמשך הגידול במכירות ובנתח השוק של מותג דאצ'יה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.