הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה לכם שאתם שותים מים קרים, לא סתם מים, אלא מים ממתקן עליו אתם משלמים כל חודש כסף טוב, זה שמהפיה שלו יצאו ג'וקים, ושנמלים ישחו בתוך הכוס שלכם. זה מה שקרה בשבוע שעבר לדליה נבעה, צלמת מרעננה, שבסך-הכול רצתה ללגום כוס מים צלולים ממכשיר התמי 4 "פמילי" במטבח שלה.
"הקאתי את נשמתי אחרי שראיתי את הנמלים צפות בכוס", היא אומרת. "ואז הסתכלתי לפיית המכשיר, ממנה זורמים המים, וראיתי מחושים של ג'וק גדול. מדברים כל היום על סלמונלה. מה זה סלמונלה לעומת ג'וקים שמסתובבים לי בתוך המים שאני שותה?
"זה לא רק היה מגעיל ברמות, זה גם הוציא אותי מדעתי לגמרי, כי בדיוק לפני שנה היו לי נמלים במכשיר, והטכנאי שנשלח אליי הביתה משטראוס מים עשה משהו וסידר את זה. עברה שנה, ולא רק נמלים צפות בתוך המים שאני שותה, אלא גם ג'וקים. אני עם המכשירים האלה גמרתי".
כדי להתנתק מהשירות, נבעה התקשרה למוקד של תמי 4. אחרי המתנה של כמעט 9 דקות (החוק מחייב לחזור ללקוח אחרי 3 דקות המתנה) ענתה לה לאה המוקדנית האדיבה מצוות מרין. "יש לי חרקים שיוצאים מתוך המכשיר", הסבירה, ונענתה בסבלנות שהמכשיר לא מייצר חרקים. "בעקבות שהוא גם חם בפנים וגם חשוך, זה מושך אוטומטית חרקים. את חווה את הנמלים כשאת מוזגת מים? מה שאת יכולה לעשות זה להדביר מסביב למכשיר".
בהמשך השיחה התעקשה המוקדנית שגם ליד גוף החימום במקרר של דליה יש מושבת נמלים, למרות שהבית עבר הדברה, והוא נקי מחרקים.
נבעה ביקשה להתנתק מהשירות באופן מיידי. התענוג, התברר לה, יעלה לה 201 שקל. "אנחנו נעשה חישוב יחסי, כמה שילמת, כמה קיבלת, אבל בשבילך, חבל לך, יש לך כבר מכשיר".
כשטקטיקת האיום המרומז בתשלום הכספי לא עבדה, וכשנבעה המשיכה להתעקש על התנתקות, הציעה לה לאה את הפתרון הבא: "אני אשלח לך קפסולת מלח לימון, שתשמיד את הנמלים ואת החרקים שיש לך בצינורות. זה כמו הדברה. תנסי את זה. יכול להיות שזה ייתן לך פתרון מיידי. חבל, את נהנית מהמכשיר".
הנאה היא הדבר האחרון שהצלמת מרעננה יכולה הייתה לחוש למראה נמלים וג'וקים בכוס המים שלה: "לא ברור לי על מה הם רוצים לחייב אותי ב-200 שקל, במקום לקחת את המכשיר ולגמור עם הסיפור הזה. אני זורקת אותו לפח ומתחילה לשתות מים מהברז".
צפו בסרטון שצילמה נבעה והאזינו להקלטת השיחה עם נציגת השירות של תמי 4.
משטראוס מים נמסר בתגובה: "מקור הנמלים אינו במכשיר תמי 4. צר לנו על חוסר הנעימות שחוותה הלקוחה, ולכן הצענו לה מספר חלופות שנועדו לתת מענה למקרים אלה, אך היא סירבה. החיוב המדובר נעשה בגלל שימוש בחלפים ובנורה, אך מכיוון שאין בכוונתה להמשיך ולהשתמש במכשיר, סוכם עמה כי המסלול יבוטל ללא חיוב נוסף".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.