2.2 מיליון לינות נרשמו בבתי המלון בישראל במהלך חודש יולי 2016 - כך עולי מנתוני התאחדות המלונות בישראל. 1.6 מיליון לינות הן של ישראלים - מספר דומה לזה של שנה שעברה, המהווה גידול של 12% לעומת יולי 2014 (במהלכו התקיים מבצע "צוק איתן").
מספר הלינות של התיירים בחודש שעבר עמד על 663 אלף - נתון הדומה לשנה שעברה, המשקף גם הוא גידול של 11% לעומת קיץ 2014, אלא שבהשוואה לשנת 2013 מספר זה משקף ירידה של 15% - ומכאן שיש התאוששות עקבית במספר לינות התיירים מאז שנת 2014, אולם המספרים עדיין לא שבו לאלה של טרום מבצע "צוק איתן".
מצבת חדרי המלון בישראל עומדת כיום על 51,391 חדרים - מספר שמגלם גידול מינורי מהשנה הקודמת (2%) וגידול של 6% לעומת 2013. תפוסת החדרים הארצית בחודש יולי הגיעה לכ-68% - נתון מאכזב למדי כאשר מדובר בתקופת הקיץ.
נתוני התפוסה במבט גיאוגרפי משתנים כצפוי בהתאם ליעדי הנופש: באילת שיעור התפוסה בחודש יולי עמד על 84%, שיעור התפוסה במלונות בתל-אביב היה 75%, בים המלח 73%, וכ-67% בחיפה. שיעורי התפוסה בהרצליה עמדו על 65%. מלונות נתניה רשמו שיעורי תפוסה של 64% ו-62% בטבריה וסובב כנרת. שיעורי תפוסה נמוכים נרשמו בירושלים (מערב); 52% ובנצרת שיעורי התפוסה ביולי עמדו על 36% בלבד.
ירידה של 23%
היכן לנים הנופשים?
התיירים אוהבים את תל-אביב: כ-200 אלף תיירים לנו בחודש יולי במלונות בתל-אביב, 177 אלף לינות תיירים נרשמו במערב ירושלים, בטבריה ובסובב כנרת נרשמו 46 אלף לינות של תיירים, כאשר 22 אלף לינות של תיירים נרשמו באילת - מספר דומה להרצליה, שבה נפתחו כמה מלונות בשנים האחרונות. מספר הלינות של תיירים בחיפה עמד על 20 אלף - מספר שמשקף גידול של 10% משנה קודמת.
בהתפלגות הגיאוגרפית של לינות הישראלים אין הפתעות: 750 אלף לינות נרשמו באילת - ירידה של 5% משנה קודמת, שככל הנראה נעוצה בשורת המחיר של נופש באילת לעומת מחירי הנופש בחו"ל, כ-190 אלף ישראלים נפשו באזור טבריה וסובב כנרת - עלייה של 8% משנה קודמת.
כמעט 180 אלף ישראל הדרימו לאזור ים המלח (ירידה של 6% משנה קודמת), 81 אלף ישראלים נפשו בירושלים (שבה המצב הביטחוני כנראה הוביל לירידה של 9% ביחס לשנת 2015), 33 אלף לינות נרשמו בנתניה, וכמעט 30 אלף ישראלים לנו בחיפה (מספר שמשקף גידול ביחס לשנים קודמות). כ-20 אלף ישראלים נפשו בהרצליה - מספר שמצביע על גידול של 54% לעומת השנה שעברה, הודות להיצע הגדל בעיר.
נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, מביע אופטימיות: "אנחנו מקווים שתקציב השיווק הגבוה במיוחד של משרד התיירות לשנת 2016 יתחיל לתת תוצאות. השפעת השיווק לוקחת זמן ואינה מיידית, אך המטרה היא להגדיל את מספרי התיירים שמגיעים לארץ, כך שלכל הפחות נחזור לנתונים שהכרנו לפני 'צוק איתן'".
מתחילת השנה ועד היום סך הלינות בבתי המלון בישראל עמדו על 12.4 מיליון - בדומה לשנה שעברה. בחלוקה בין תיירים ובין ישראלים, מספר הלינות עומד על 4.8 מיליון ו-7.5 מיליון בהתאמה. תפוסת החדרים הממוצעת בין החודשים ינואר ליולי היא 61%.
בתוך כך, נזכיר כי משרד התיירות פועל לעידוד יזמים לבניית בתי מלון בישראל ולהגדלת מספר החדרים, ובעיקר של מלונות בדרגה בינונית (כ-3 כוכבים) ברחבי הארץ. מטרת המשרד היא להגביר את התחרות במטרה להוזיל את מחירי הלינה בישראל, שעבור התייר הישראלי פעמים רבות יקרים יותר מאשר נופש מעבר לים, ועבור התיירות הנכנסת פעמים רבות לא עומדים בהלימה למחיר הטיסות המוזלות ארצה עם הגברת הפעילות של חברות הלואו קוסט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.