טכנולוגיית המכונית האוטונומית סומנה זה מכבר כדבר הגדול הבא בעולם הרכב. כמעט כל יצרניות הרכב הגדולות בתבל מצויות כבר עמוק בתוך המירוץ לפיתוח דגם אוטונומי לחלוטין, ונראה כי הטרנד החם לא פוסח גם על יצרניות המשאיות הגדולות, שחלקן כבר חשפו אביטיפוס מתקדמים.
שילוב כלים אוטונומיים בתחום ההובלה מסתמן כמהלך הגיוני וכלכלי מאוד שכן, מערכות הנהיגה עשויות להוזיל משמעותית את עלויות התפעול ולהסיר מגבלות רבות שקיימות היום על נהגים שנדרשים לבלות היום שעות רבות מאחורי ההגה. בנוסף מערכות אוטומטיות יעילות צפויות להקטין את הסיכון לתאונות קטלניות בהן מעורבים כלים כבדים, בעיקר כאלה שנובעות מטעויות עייפות או הירדמות על ההגה.
ניסוי רחב-היקף ראשון מסוגו, שנערך לאחרונה ברחבי אירופה, חשף את הבשורה שמביאה איתה הטכנולוגיה האוטונומית לתחום. הניסוי כלל שש שיירות של משאיות אוטונומיות השייכת ליצרנים שונים, אשר יצאו למסע של אלפי קילומטרים לכיוון מהעיר רוטרדאם שבהולנד, כשכל שיירה שכזו יוצאת מיעד אחר ברחבי היבשת.
הניסוי בחן בין השאר את יעילות שיטת ההובלה בשיירה כאשר מחשבי המשאיות תקשרו בינהם במהלך הנסיעה, מה אפשר למשאיות לעשות את דרכן במהירות קבועה, תוך הקטנת הצורך בבלימות והאצות שמגדילות את צריכת הדלק והבלאי של המשאית.
סנכרון המערכות אפשר גם לשמור על מרחק קטן יחסית בין משאית למשאית, מה שיצר מערך נסיעה אווירודינמי שסייע אף הוא לחסכון הגדול בדלק. שיטה זו מזכירה את הנהוג במירוצי אופניים בהם נוהגים הרוכבים לרכוב בדבוקה על מנת להקטין את התנגדות האויר ובכך לחסוך באנרגיה.
תכנית מקיפה להטמעת השימוש בשיירות משאיות אוטונומיות היא פרי תוצר של שיתוף פעולה בין האיחוד האירופי ליצרניות הרכב הגדולות והציפייה היא כי עד תחילת העשור הבא ובמקביל לאישורים רגולטורים והבשלת הטכנולוגיה, היא תהפוך מחזון למציאות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.