חברת רמי לוי מפרסמת הערב (ה') את הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2016. הדוחות בסך-הכול טובים ומצביעים על המשך העלייה במכירות, במקביל לשחיקה בשיעורי הרווחיות.
הכנסות הרבעון הסתכמו ב-1.13 מיליארד שקל, עלייה של 10% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל שהסתכמו ב-1.03 מיליארד שקל. העלייה בהכנסות מיוחסת להכנסות מ-7 סניפים חדשים שהחלה הרשת להפעיל ונרכשו מרשת מגה.
ההכנסות מחנויות זהות (חנויות שהיו פעילות גם בשנה שעברה) ירדו ב-3.9%. ירידה נרשמה גם בהכנסות החברה למ"ר שהסתכמו ברבעון החולף ב-16.8 אלף שקל לעומת 18.5 אלף שקל ברבעון המקביל.
הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון השני של השנה הסתכם ב-34 מיליון שקל, לעומת 32.4 מיליון שקל ברבעון המקביל; וה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) הסתכם ב-47.4 מיליון שקל, לעומת 46 מיליון שקל ברבעון המקביל.
שיעור הרווח התפעולי מההכנסות ירד ל-3%, לעומת 3.16% ברבעון המקביל אשתקד.
יש לציין כי ענף הקמעונאות נמצא תחת לחץ מסיבי של תחרות הולכת וגוברת (למרות שרשת מגה חדלה לפעול כרשת עצמאית) וסובל מלחץ של שחיקת מחירים לאור המחאות החברתיות והדרישה של הציבור להוזלת עלויות המחיה בישראל.
שיעורי הרווח התפעולי מההכנסות שופכים אור על הטענות של החקלאים ושאר יצרני המזון, הטוענים כי אין לפתוח את ענף החקלאות לתחרות בגלל שהרווחיות הגבוהה נמצאת אצל רשתות השיווק וכדומה. שיעור רווח תפעולי מההכנסות של 3% אינו שיעור רווחיות גבוה, וענף הקמעונאות עובד למעשה על בסיס מחזורים.
רמי לוי תחלק דיבידנד של 16 מיליון שקל.
רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה, מסר: "ברבעון השני של 2016 השלמנו את פתיחת כל ששת הסניפים שרכשנו מרשת YOU - סניפים המאפשרים לנו להנגיש את סל המוצרים הזול ביותר במדינה למאות אלפי תושבים נוספים. רמי לוי שיווק השקמה תמשיך להקפיד על האסטרטגיה בה היא נוקטת מיום הקמתה לפני 39 שנים - הקפדה על סל המוצרים הזול במדינה תוך שימת דגש על איכות ושירות ברמה גבוהה - אסטרטגיה הבאה לידי ביטוי גם בתוצאות הכספיות ולאורך זמן. אני מודה לעובדי החברה, להנהלתה וללקוחותיה, שבזכותם הרשת ממשיכה לצמוח ולהגיע להישגים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.