רמה"ש: התושבים מתנגדים להקמת בית-ספר על חורשה

במקום, דורשים התושבים להשמיש בי"ס ישן ■ הרקע למחלוקת הוא תוכנית המתאר המגבשת בעיר, ומעלה את מפלס המתיחות בין התושבים לעירייה גם בכל הנוגע לצורך נוסף במוסדות חינוך

חורשת עמל / צילום: עמית גירון
חורשת עמל / צילום: עמית גירון

האם עיריית רמת השרון מעדיפה להקים בית ספר יסודי חדש במקום להשמיש בית ספר שהוסב למשרדי עירייה משיקולי תקצוב ממשלתי? תלוי את מי שואלים.

תושבים בעיר דורשים להשמיש בית ספר שהוסב לפני כ-15 שנים למשרדי עירייה, במקום לבנות בית ספר חדש ולנגוס בשטחה של חורשה. לטענתם, השיקול המנחה את העירייה הוא שיקול כלכלי שכן העירייה זכאית לתקצוב משרד החינוך עת היא מקימה בית ספר חדש.

הרקע למחלוקת הוא תוכנית המתאר המגבשת בעיר, ומעלה את מפלס המתיחות בין התושבים לעירייה גם בכל הנוגע לצורך נוסף במוסדות חינוך.

זה יותר מחודש נאבקים תושבים מרחוב עמל ברמת השרון בכוונת העירייה להקים בית ספר ברובע הדר בעיר בחלק ממתחם הנקרא "חורשת עמל", שבו מדשאות, עצים ומתקני משחקים.

התושבים המתנגדים למהלך זה של ראש העירייה, אבי גרובר, טוענים כי בניית בית ספר יסודי במתחם תביא לקטסטרופה תחבורתית ולפגיעה ממשית וקיצונית במתחם ירוק בעיר באופן משמעותי יותר מזאת שמתארת העירייה.

התושבים פנו בעניין למבקר העירייה, באמצעות עו"ד תום סטרוגו, וטענו כי קיימות חלופות ראויות יותר ומהירות יותר לפתוח בית ספר במקום בו שוכנים כעת משרדי הרווחה והחינוך ברחוב יצחק שדה בשכונת נווה מגן בעיר.

המבנה ברחוב יצחק שדה שימש כבית ספר עד לתחילת שנות האלפיים והוסב למשרדים עירוניים בשל כמות דלה של תלמידים בעיר.

העירייה: "טענות ממוחזרות ללא קשר למציאות"

עופר מיארה, אדריכל תושב רחוב העמל ברמת השרון, אמר: "אנו משלמים את הרצון של העירייה לקבל תקצוב ממשרד החינוך עם הקמתו של בית ספר חדש. בית הספר ברחוב יצחק שדה יכול לשמש את התלמידים באותו האופן ועבודות ההסבה יהיו מהירות. הבעייה היא שהעירייה רוצה לקבל תקציבים ממשרד החינוך, רק שהעלות הכוללת של המהלך להשמיש בית ספר על חשבון העירייה לעומת השתתפות של משרד החינוך בהקמת חדש יקרה יותר לתושבים בכמה מיליוני שקלים".

מעיריית רמת השרון נמסר: "מדובר בטענות דמגוגיות וממוחזרות, שלמרביתן אין קשר למציאות בשטח, מאחר ומדובר ברובע גדוש בריאות ירוקות וגם ההחלטה הנבחנת לבניית בית הספר מתייחסת רק לחלק קטן מכלל חורשת העמל. לא זאת בלבד, אלא שכל התכנון העתידי של ביה"ס ייעשה תוך כדי שמירה על העצים ובעלי החיים ויאפשר לילדי האזור ליהנות מסיבת לימודים באווירה של טבע. ראש העיר רואה בראש ובראשונה את טובת הילדים ומדובר בהחלטה ראויה והכרחית".