דואר ישראל מפרסמת היום (ד') את הדוחות הכספיים למחצית הראשונה של 2016, מהם עולה כי סך ההכנסות של החברה ירדו ב-2% והסתכמו לכ-901 מיליון שקל, לעומת כ-921 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נובעת בעיקרה מירידה מתמשכת במשלוח דואר מסורתי, כחלק ממגמה כלל עולמית של מעבר לדואר אלקטרוני ותשלומים באינטרנט.
במחצית החולפת פחתו ההכנסות בתחום הדואר המסורתי בכ-7% בהשוואה למחצית המקבילה ב-2015. מאידך, חלה עליה של 32% בהכנסות מחבילות ומשלוחים מחו"ל, מול המחצית המקבילה, שפיצתה ברובה על הירידה בהכנסות משירותי דואר מסורתי.
בשורה התחתונה מדווחת חברת הדואר על רווח נקי של כ-19.5 מיליון שקל במחצית הראשונה, עלייה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ה-EBIDTA (בניכוי הוצאות פרישה משנת 2015) עמד על כ-98 מיליון שקל (10.9% מההכנסות), לעומת כ-97 מיליון שקל (10.6% מההכנסות) בתקופה מקבילה אשתקד.
יצוין כי ברבעון השני של השנה צנחו רווחי הדואר בחדות ל-4.25 מיליון שקל לעומת 20.7 מיליון שקל ברבעון השני של 2015. ההכנסות רשמו ירידה ל-439.5 מיליון שקל.
ועוד נתונים: ההתייעלות התפעולית נמשכת עם ירידה של 470 משרות מתחילת 2016, וזאת כחלק מתוכנית ההבראה בדואר ישראל, שנעשתה בשיתוף ארגון העובדים ומשרד האוצר. בנוסף, על פי הדואר, זמני ההמתנה השתפרו ב-50%, ועמדו במחצית הראשונה של השנה על כ-9 דקות בממוצע, ללא ימים חריגים, לעומת כ-18 דקות בתקופה המקבילה. במחצית הראשונה נפתח מרכז דוורים אזורי חדשני מסוגו בעיר ראשון לציון, שמאחד תפעולית את חלוקת הדואר בערים ראשון לציון וחולון ומאפשר חסכון בנדל"ן ובעלויות תפעול, לצד תנאי עבודה טובים יותר לדוורים, וקיצור זמני חלוקת הדואר בבתי הלקוחות.
כמות החבילות הנכנסות מחו"ל המשיכה לצמוח בתקופה המדווחת, ועמדה על כ-24 מיליון חבילות לעומת כ-17.5 מיליון חבילות בתקופה המקבילה ב-2015.
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, ציין עם פרסום הדוחות כי "התוצאות העסקיות מעידות על החזרת אמון הציבור בדואר ישראל, כאשר המאמצים הרבים שהשקענו בשיפור השירות בחודשים האחרונים נותנים את אותותיהם. בחציון האחרון צמצמנו משמעותית את זמני ההמתנה והגברנו את שביעות רצון הלקוחות באמצעות הארכת שעות הפעילות של סניפים רבים עד השעה 20:00, השקת אפליקציה לזימון תורים, והרחבת מרכזי מסירת החבילות באמצעות שותפים עסקיים מובילים כגון שופרסל, המשביר לצרכן, ניו פארם, עזריאלי, ביג, פיצה האט ועוד".
יו"ר דירקטוריון דואר ישראל חזי צאיג הוסיף: "החברה נמצאת בעיצומה של תוכנית רפורמה עסקית רחבת היקף, שמטרתה בין היתר שיפור השירות ללקוח והחזרת דואר ישראל לפסי צמיחה עסקית. למרות ששנת 2016 היא שנת מעבר אשר לא תוכננה להיות רווחית במסגרת תוכנית ההבראה, עובדי החברה ומנהליה עשו את הבלתי יאמן והצליחו להצעיד את החברה להצלחה עסקית בחציון, וזאת עם כמות כח אדם קטנה משנה שעברה ועם היקפי פעילות הולכים וגדלים בתחומי הסחר המקוון, שירותי הבלדרות ובנק הדואר. לדואר ישראל תרומה עצומה בהורדת יוקר המחיה באמצעות הסחר המקוון מחו"ל, ואני מאמין שזהו מנוע צמיחה משמעותי שיאפשר לדואר ישראל להמשיך לצמוח ולהשתפר עוד יותר גם בשנים הקרובות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.