החזית בין ישראל כץ לנתניהו מתחדשת: שר התחבורה, שהתעמת לאחרונה מספר פעמים עם ראש הממשלה גם על ניהול מפלגת הליכוד וגם על משבר העבודות בשבת, שב ומתח ביקורת חריפה על התנהלות נתניהו. בריאיון לחיים אתגר בתכנית "אנשים" אמר כ"ץ כי נתניהו צריך לוותר על שליטתו במשרד התקשורת - ועקץ את נתניהו בהתייחסות לקשר בינו לבין העיתון "ישראל היום". כ"ץ גם טען לחוסר פרגון מצד נתניהו על הישגיו.
כ"ץ הוסיף וטען:"אני חושב שצריך למנות שר תקשורת. אני חושב שיש בליכוד מספיק אנשים טובים - לא אני, כי אני עסוק - שהם פנויים שיכולים להיות שרי תקשורת". נתניוה טען לאחרונה כי עליו לשמור על התיק ברשותו כדי להניע רפורמות אל מול "לחצים אדירים", אמר שר התחבורה והמודיעין: "אני חלוק עליו בעניין הזה. הטיעון הזה שמושמע, כאילו כדי למנוע לחצים רק ראש הממשלה צריך להיות שר התקשורת וכולי - אני לא מקבל אותו".
לאחרונה נתניהו לא גיבה את כ"ץ במשבר סביב עבודות הרכבת, ואף הורה על הקמת ועדה שתדון בנחיצות העבודות. הדבר התווסף למתיחות בין השניים, שהתבטאה גם במריבה על מרכז הליכוד ועל הפעלת "אובר" בארץ. כ"ץ אמר בכנות, בנוגע לשאלת יחסו עם נתניהו, כי "הרבה יותר פשוט לי לעשות רכבת בארבעה מיליארד מאשר לענות על השאלות האלה. אני מפרגן לראש הממשלה".
לאחר מכן עקץ כ"ץ את התנהלות נתניהו מול שרי הליכוד, והוא בתוכם: "אם אני הייתי ראש הממשלה והיו לי שרים שדוהרים ומזיזים הייתי מגבה אותם כל היום ומחמיא להם". כאשר נשאל על הסיקור האוהד לו הוא זוכה בעיתון "ידיעות אחרונות", השיב השר: "גם ב'ישראל היום' ראיתי שתיארו את הביקור שלי ברכבת העמק ותמונה עם ותיקי העמק. אני מקווה שהם לא ננזפו על הדבר הזה".
בתוך כך, גורמים בכירים טוענים שטרם הושגו הסכמות עם ראשי המפלגות החרדיות בנוגע לעבודות שאמורות להיערך בשבת הקרובה אך המגעים נמשכים: מדובר בכ-20 פרוייקטים המוגדרים חיוניים למשק, בהם מועסקים כ-100 עובדים. הוועדה התכנסה מספר פעמים ביומיים האחרונים, אך הדיונים נמצאים במצב בעייתי: החרדים מתבקשים לאשר באופן אקטיבי את העבודות ולא מסכימים לכך, ומנגד נתניהו לא מוכן לבטל את הפרויקט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.