חברת התעופה קרואטיה איירליינס תשלם פיצוי של 10,560 שקל למשפחה שטסה דרכה ואשר נאלצה להמתין כ-10 שעות בעקבות עיכוב בטיסת החזור - כך פסק בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים.
התביעה הוגשה על רקע איחור של 10 שעות בהמראה של טיסת קרואטיה איירליינס מקרואטיה לישראל. התובעים הם 4 בני משפחה שטסו לדוברובניק בחודש ספטמבר 2014. בטיסת החזור לתל-אביב הם נאלצו להמתין כ-10 שעות בנמל התעופה המקומי.
הנוסעים טענו כי למרות שהיה מדובר בהמתנה בשעות הלילה, לא הוצע להם מלון ללינת לילה, והם נותרו בהמתנה בשדה התעופה, בתנאים לא נוחים, כשהם מצויים בחוסר ודאות בנוגע למועד ההמראה.
לטענת הנוסעים, עיכוב של 10 שעות דינו כטיסה שבוטלה, האמורה לזכות בפיצוי של כ-1,300 שקל לכל תובע (בהתאם למרחק הטיסה).
עוד ציינו התובעים כי הם ניסו לפתור את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט, אולם חברת התעופה לא נענתה לדרישתם, ולכן הם דרשו לקבל גם פיצויים לדוגמה.
חברת התעופה טענה מנגד כי העיכוב נבע מתקלה טכנית בלתי צפויה שהתגלתה במטוס, אשר לא הייתה בשליטתה ולא היה ביכולתה למנוע אותה. נציין כי במקרים של תקלות שאינן בשליטת חברת התעופה, הנוסעים לא זכאים לפיצוי.
אלא שבית המשפט התרשם אחרת וקבע כי המקרה האמור לא עונה על הגדרה זו. לפיכך, נקבע כי הנוסעים יפוצו ב-1290 שקל כל אחד, כלומר סך של 5,160 שקל בנוסף לפיצוי לדוגמה בגובה של 1,200 שקל לכל נוסע, כלומר סך של 4,800 שקל, ויחד עם הוצאות משפט של 600 שקל תשלם חברת התעופה סכום כולל של 10,560 שקל (ת"ק 32765-06-16 ת"ק 32765-06-16).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.