עליות בסיום המסחר באירופה; דריכות לקראת החלטת הפד

הנפט מזנק ביותר מ-1% ■ נעילה חיובית בבורסות אסיה ■ ביפן לא התקיים היום מסחר לרגל חופשה; המסחר באוסטרליה נפתח באיחור בשל בעיות טכניות ■ מחרתיים: החלטות הריבית של הפדרל ריזרב והבנק המרכזי ביפן

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ב') בעליות שערים, בעוד המשקיעים ממתינים בדריכות להחלטות הריבית בארה"ב ויפן ביום רביעי.

 

הפעילים באירופה, כעמיתיהם בעולם, דרוכים לקראת מחרתיים, אז יפרסם הפדרל ריזרב את החלטת הריבית. הסיכויים להעלאת ריבית כבר החודש גבוהים יחסית, אך קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שהריבית תעלה בדצמבר ובכל אופן לא לפני הבחירות.

למעשה, 2 נתונים מרכזיים תומכים בהעלאת הריבית כבר עכשיו: האינפלציה בארה"ב שמרימה ראש ונתוני שוק העבודה שממשיכים להיות חיוביים. מנגד, הבחירות בארה"ב הם הנתון המרכזי והמשמעותי ביותר שתומך במדיניות של "לא להעלות ריבית" וזאת מהחשש של הפד כי יואשם בהתערבות במערכת הפוליטית.

מפלה פוליטית למפלגתה של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. אתמול נערכו בחירות אזוריות לפרלמנט בברלין ומפלגתה של מרקל - CDU זכתה רק במקום השני כאשר מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" זכתה במקום הראשון עם יותר מ-11.5 אחוזי תמיכה. נציין כי זוהי המפלה השנייה של מרקל בשבועיים האחרונים לאחר שמפלגת ה-CDU הפסידה גם בבחירות אזוריות במזרח המדינה.

גם ברוסיה התקיימו אתמול בחירות לפרלמנט וכצפוי, מפלגתו של הנשיא ולדימיר פוטין -  Russia ruling United זכתה ברוב קולות.

מחירי הנפט  עלו ביותר מ-1%. זאת לאחר שנשיא ונצואלה אמר כי אופ"ק ויצואניות הנפט שאינן חברות בקרטל הנפט קרובות להסכם הנוגע לייצוב התפוקה של הזהב השחור. כך דווח היום ב"רויטרס".

חברת התרופות הצרפתית סאנופי   הגישה היום תביעה נגד ענקית התרופות האמריקאית מרק  (Merck) בגין הפרת פטנטים לכאורה. 

מגמה חיובית נרשמה הבוקר (ב') בנעילת המסחר בבורסות אסיה. המסחר בבורסת אוסטרליה נפתח באיחור, על רקע בעיות טכניות. ביפן לא מתקיים היום מסחר לרגל חופשה.

 

גם ביפן תפורסם החלטת ריבית מחרתיים, ויש המעריכים כי הבנק יפרסם סיכום, שיכלול בין היתר את האפקטיביות של צעדיו האחרונים, כגון תשואות האג"ח בשילוב עם הריבית השלילית במדינה.

מכל מקום, יום ד' השבוע מסתמן כעת כיום קריטי בשווקים הפיננסיים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]