השימוש ברכב פרטי עולה, השימוש באוטובוסים ובמוניות יורד, והצפיפות בכבישים שוברת שיאים - כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) על הנסועה בישראל ב-2015. הנתונים מעידים על כישלון ממשלתי מתמשך בקידום השימוש בתחבורה הציבורית בישראל.
"הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול", מבשרת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וממחישה זאת במספרים הבאים: מאז 2000 גדל מספר כלי הרכב ב-69%, בעוד ששטח הכבישים גדל ב-40%, ואורכם גדל ב-17% בלבד. נסועת כלי הרכב, או הקילומטראז' שנוסעים כל כלי הרכב, גדלה מאז 2000 ב-50%.
מגמות אלה נמשכו גם ב-2015. לפי נתוני הלמ"ס, הנסועה של רכב פרטי גדלה ב-2015 ב-0.9% והגיעה ל-16,300 קילומטר לשנה, לעומת 16,200 קילומטר ב-2014. לעומת זאת, הקילומטראז' של אוטובוס ממוצע דווקא ירד ב-0.4%, והמוניות רשמו ירידה חדה אף יותר של 1.3% בנסועה לעומת 2014.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.