נעילה חיובית בוול סטריט; הנפט רשם ירידות חדות

הממשל הגרמני אסר על פייסבוק לאסוף מידע ממשתמשי הוואטסאפ ■ כלכלן: ילן תתפטר במידה ודונלד טראמפ ייבחר לנשיא ■ נתון בטחון הצרכנים בארה"ב זינק ■ האם סטנלי פישר שינה את דעתו בקשר למדיניות הריבית?

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות, על רקע נעילה שלילית בבורסות אירופה לאחר העימות הטלוויזיוני הראשון מבין שלושה במירוץ לנשיאות בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ.

 

אמש, התווכחו שני המועמדים לנשיאות על נושאים מגוונים, החל מכלכלה ועד גזענות ויחסי החוץ של ארה"ב. סקר בזק של CNN הכתיר הבוקר את קלינטון כמנצחת: 62% סברו שהיא ניצחה בעימות; 27% אמרו שטראמפ הוא המנצח. על השאלה מי שלט יותר בחומר, 68% השיבו שקלינטון, 27% השיבו שטראמפ.

אנדרו גולדברג, אסטרטג בחברת ניהול הנכסים J.P. אמר מוקדם יותר כי "אנחנו בעיצומה של מערכת בחירות לא רגילה וסוערת, אבל, עבור השוקים, ההשפעה של מערכת בחירות שכזו תסתכם בתקופת נשיאות מתונה".

לדברי פארס דבדרה, המנכ"ל והמייסד של RationalFX: "השוקים ברחבי העולם מגיבים בחיוב לעובדה כי קלינטון זכתה בנקודות רבות בתום העימות הראשון במירוץ לנשיאות. העלייה של הפזו המכסיקני לצד הפתיחה החיובית באירופה מראים כי הביטחון בקלינטון מתחזק, אפילו שנותר למעלה מחודש עד לבחירות עצמן. "גזר הדין של התקשורת לגבי העימות הוא שהילרי קלינטון 'זכתה'", הוסיף קית ג'וקס, אסטרטג בסוסייטה ז'נרל, חברה צרפתית לשירותים פיננסיים. "אבל האמת היא שטראמפ לא הפסיד בצורה כה נחרצת על מנת שתגבר הוודאות בנוגע לנצחונה של קלינטון בבחירות עצמן".

פול אשוורת', כלכלן בכיר בפירמת החיזוי הלונדונית Capital Economics, אמר כי אם דונלד טראמפ ינצח בבחירות לנשיאות ארה"ב, ישנה אפשרות סבירה כי יו"ר הפד ג'נט ילן תתפטר כמעט מיד, ייתכן אף לפני פגישת ה-FOMC בדצמבר. אשוורת' הוסיף כי קשה לראות את ילן שומרת על כסאה עד תום תקופת כהונתה המלאה בתחילת 2018.

בזירת המאקרו בארה"ב התפרסם מדד קייס-שילר הבוחן את השינוי במחירי הדיור ב-20 ערים מובילות בארה"ב. המדד הצביע על עליה של 5%, בהתאם לתחזיות. ב-17:00 פורסם מדד אמון הצרכנים בארה"ב שעומד על 104.1, גבוה בהרבה מהתחזיות שעמדו על 98.6.

מוקדם יותר נאם בוושינגטון סגן יו"ר הפדרל ריזרב, סטנלי פישר, לאחר שבשבוע שעבר הותיר הפד את הריבית בארה"ב על רמתה הנוכחית של 0.25%-0.5%. פישר הפגין בנאומו עמדות יוניות, וציין כי הפד צריך "להימנע מלהעלות את הריבית יותר מדי", לכשיבחר לנקוט בצעד זה. הדברים באים בניגוד לדבריו של פישר בחודשים האחרונים - שתמכו ב-2 העלאות ריבית כבר בשנה הנוכחית.

 

הנפט  נסחר היום בירידות לאחר שאמש זינק בלמעלה מ-3%, על רקע הוועידה השנתית של מדינות אופ"ק ורוסיה באלג'יריה, שצפויה להסתיים היום. בוועידה דנים נציגי המדינות בתוכניות הקפאת הפקת הנפט, על מנת לייצב את המחירים. איראן הודיעה היום כי אין בכוונתה להקפיא את תפוקת הנפט ובכל מקרה היא הגיעה לוועידה רק כדי "להחליף דעות" ולא כדי לקבל החלטות מחייבות. יש לציין כי איראן היא אחת מחברות אופ"ק היחידות שמפיקות נפט ברמה שאינה קרובה לרמת השיא - וזאת בעקבות הסנקציות על המדינה, שהוסרו בחלקן לאחרונה.

דיווחים שונים בארה"ב טוענים כי משרד המשפטים האמריקני מתכנן להטיל כנגד חברת פולקסווגן קנס פלילי בעקבות הפרשה שבמסגרתה התקינה החברה ברכביה מערכות שנועדו לרמות בבדיקות פליטת מזהמים.

המסחר במניית פייסבוק  התנהל על רקע הידיעה כי הממשל הגרמני הורה לחברה להפסיק לאסוף מידע על משתמשים באפליקציית וואטסאפ במדינה. בהצהרה שפורסמה היום, הודיעו גורמי ממשל כי העברה של מידע בין וואטסאפ לפייסבוק מהווה הפרה של החוק להגנה על הפרטיות במדינה, וכי על פייסבוק למחוק כל מידע שהצטבר אצלה בדרך זו. מנגד, זכתה המניה לעדכון מחיר יעד כלפי מעלה מ-JPMorgan.

מניית דויטשה בנק  הראתה התאוששות מסוימת, לאחר שצנחה במהלך יום המסחר ורשמה שיאים שליליים של כל הזמנים, למרות הצהרות בכירי הבנק כי לא יבוצע גיוס הון על מנת להתמודד עם הקנסות שמוטלים על הבנק מצד רגולטורים. גורמים בבנק גם מכחישים כי פנו לממשלת גרמניה בבקשה לחילוץ.

טוויטר  ריכזה עניין סביב השמועות על הצעות לרכישת החברה. מניית החברה עלתה אתמול במסחר, לאחר שביום שישי רשמה קפיצה של כ-21% עם פרסום הדיווחים הראשונים בנוגע לאפשרות הרכישה. כעת, המועמדות העיקריות המוזכרות כמעוניינות לרכוש את הרשת החברתית הן גוגל  ודיסני .

ענקית הספורט נייק  תדווח על תוצאותיה לאחר נעילת המסחר. החברה צפויה לדווח על רווח של 0.56 דולר למניה. גם חברת המחקר IHS Markit תפרסם היום את דוחותיה הרבעוניים.