ירידות קלות בנעילת המסחר בבורסה; מניית טבע ירדה 1.9%

עליות שערים בבורסות אירופה ומגמה מעורבת במדדי וול סטריט ■ אפסילון: "עננה מסוימת תעיב על השווקים וסביר להניח שמגמת ההיצמדות לנכסים בעלי סיכון נמוך תימשך"

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ד') בירידות שערים קלות לאחר פתיחה יציבה ועליות שערים לאחריה, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ומגמה מעורבת במדדי וול סטריט. באסיה ננעל הבוקר המסחר בירידות שערים.

 

לאחר שהפד הותיר את הריבית בשבוע שעבר ללא שינוי, ורבים בשוק מעריכים כעת כי תהיה העלאת ריבית אחת השנה, לאחר הבחירות בארה"ב, נאם אתמול סגן נגידת הפדרל ריזרב, סטנלי פישר, שהפגין בנאומו עמדות יוניות, וציין כי הפד צריך "להימנע מלהעלות את הריבית יותר מדי", לכשיבחר לנקוט בצעד זה. הדברים באים בניגוד לדבריו של פישר בחודשים האחרונים - שתמכו ב-2 העלאות ריבית כבר בשנה הנוכחית.

בנק ישראל יוכל להגדיל בצורה משמעותית את שיעור יתרות המטח של ישראל המושקעות במניות ובאגרות חוב קונצרניות, כך החליטה הוועדה המוניטרית של הבנק.

על-פי מדיניות ההשקעות המעודכנת שפורסמה, יוכל הבנק להחזיק עד 15% מהיתרות במניות (לעומת 12% כיום) ושיעור דומה באג"ח קונצרני (לעומת 6% כיום) ובתנאי ששיעור האחזקות המשותף בשני האפיקים לא יעלה על 25% מסך היתרות.

מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון עידן אזולאי הגיב למסחר היום וציין כי "לאחר שסאגת הריבית בארה"ב נדחתה לפחות עד סוף השנה, עיני המשקיעים נשואות לעבר שני אירועים. הראשון, הוא הבחירות בארה"ב שעליונותה של קלינטון בעימות הרגיע את המשקיעים, לפחות לעת עתה. הדבר השני שמטריד את המשקיעים הינו האירועים הסובבים את דויטשה בנק, אחד הבנקים הגדולים באירופה. אני מניח שכל עוד לא יתבררו הפרטים בנושא זה, עננה מסוימת תעיב על השווקים וסביר להניח שמגמת ההיצמדות לנכסים בעלי סיכון נמוך תימשך".

אנליסטים: האם הגיע הזמן לקנות מניות בישראל?

מניות לוויתן הוסיפו לעמוד במוקד לאחר שדיווחו שלשום על חתימת הסכם ליצוא גז טבעי לירדן בהיקף של 45 BCM ובשווי מוערך של כ-10 מיליארד דולר. נציין את דלק קידוחים , אבנר  ורציו .

בנק לאומי  הודיע היום כי ימכור למנורה מבטחים הלוואות לדיור בכ-1.6 מיליארד שקל. עוד הודיע לאומי כי להשלמת העסקה לא צפויה להיות השפעה מהותית על התוצאות הכספיות של הבנק.

מיילן  הוסיפה להיסחר על רקע שערוריית מחיר תרופת הדגל שלה, אפיפן. בארה"ב תוהים כעת כמה באמת מרוויחה החברה, והאם המנכ"לית הציגה נתונים מלאים כשהתייצבה לשימוע בקונגרס. [לסיפור המלא]

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]