שש חברות הגישו היום הצעות במסגרת מכרז רכבת ישראל לרכישת 330 קרונות חשמליים דו-קומתיים: סימנס, אלסטום, סטדלר, היטאצ'י, סקודה ובומברדיה. המכרז הוא ל-60 רכבות המורכבות מקרונות בלבד, ללא צורך בקטר. בקרונות שיירכשו יהיו 1,700 מקומות ישיבה, והם מהווים תוספת של 37% ל-520 הקרונות שמפעילה כיום הרכבת. עלות הקרונות החדשים צפויה להיות כ-3 מיליארד שקל.
מכרז הקרונות הוא חלק מפרויקט חישמול הרכבת, שהיקפו כ-13 מיליארד שקל. על פי התוכנית, הקרונות החדשים יגיעו לישראל בסוף 2019, והם יתוחזקו על ידי החברה הזוכה במוסך שתקים באשקלון. במקביל לרכש הקרונות החדשים פועלת הרכבת להסבת קרונות דיזל לחשמל, כדי לשלבם בקו המהיר לירושלים, שפתיחתו מתוכננת לסוף 2017.
יתרונות הקרונות החשמליים באים לידי ביטוי ברכבות שקטות וידידותיות לסביבה, בהגדלת מהירות הרכבות וקיצור בזמני הנסיעה, הגדלת מספר המושבים בכל רכבת, שדרוג יכולת ההאצה והבלימה וחיסכון משמעותי בתחזוקה ואנרגיה.
לדברי בעז צפריר, מנכ"ל הרכבת: "חברת רכבת ישראל נערכת לאחד השינויים המשמעותיים ביותר שביצעה מיום היווסדה - הסבת רשת הרכבות לחשמל והפעלת רכבות חשמליות. הפרויקט יביא לשינוי מוחלט של הפעלת רכבות בישראל, והוא כולל שיפור משמעותי בחוויית הרכבת, הן לנוסעי הרכבת והן לציבור בסביבת המסילה. רכבות חשמליות, מהירות ושקטות וידידותיות לסביבה יספקו שירות טוב יותר ליותר נוסעים, בקווים חדשים וקיימים, ויאפשרו לרכבת ישראל להמשיך ולהגדיל את מספר לקוחותיה ולספק חלופה אמיתית לרכב הפרטי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.