הניודים בשוק הסלולר בחודש ספטמבר 2016 מצביעים על אותן המגמות של החודשים האחרונים, כאשר גולן טלקום ממשיכה לאבד מנויים בקצב גובר, ואילו הוט מובייל ממשיכה להוביל את השוק בצורה ברורה מבחינת הגיוסים החדשים. הראשונה איבדה 8,300 מנויים נטו (מנויים חדשים מינוס מנויים נוטשים), ואילו האחרונה גייסה 4,500 מנויים חדשים.
ללא ספק, האסטרטגיה של הוט מובייל בעניין הזה עובדת, והיא החברה היחידה שמגייסת מנויים חדשים בשוק - גם אם במחיר כואב של שיעור נטישה גדול ומחירי מכירה נמוכים מאד.
העניין בנתונים בחודש ספטמבר הוא דווקא בגזרת חברות הסלולר הוותיקות, כאשר ניתן לראות בבירור את שינוי המדיניות בפרטנר, שהחליטה לנסות ולשמור על בסיס המנויים שלה ומשלמת על כך מחיר, בשל העובדה שהיא החברה היחידה שמאבדת מנויים במונחי נטו, אך לצד זאת היא החברה שהנטישה ממנה מאד נמוכה לעומת מתחרותיה. פרטנר מגייסת בספטמבר כ-33 אלף מנויים חדשים ומאבדת כ-34,500 מנויים - כך שהיא רושמת ניוד שלילי של כ-1,500 מנויים בלבד.
לעומתה, סלקום ופלאפון ממשיכות במדיניות של מכירות אגרסיביות מתחת לקו דרך משווקים, והן עוברות לגיוס חיובי של מעל ל-1,000 מנויים בלבד כל אחת. סלקום גייסה כ-46 אלף מנויים חדשים ואיבדה כ-44,700 (גיוס חיובי של כ-1,300); ואילו פלאפון גייסה כ-47,400 מנויים ואיבדה כ-46,200 אלף - והיא מסיימת עם גיוס חיובי של כ-1,100.
בקרב המפעילות הווירטואליות נמשכת אותה המגמה, כאשר רמי לוי סלולר שומר על גיוס חיובי אך במספרים מאד נמוכים יחסית של כ-500 מנויים נטו (מגייס 3,000 ומאבד 2,500 מנויים); ואילו 019 מובייל ממשיכה בגידול הנאה שלה, והיא מגייסת כ-3,600 מנויים חדשים, מאבדת 1,208 מנויים ונשארת עם כ-2,400 מנויים חדשים נטו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.