אירופה ננעלה בירידות; איזיג'ט איבדה למעלה מ-6%

מחר יתפרסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש ספטמבר ■ רויטרס: מפעלים של יונדאי הושבתו עקב טייפון ■ קרן גידור אמריקאית קוראת לפיצול סמסונג ולהגדלת הדיבידנד

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בירידות, על רקע פתיחה שלילית בוול סטריט ונעילה חיובית בבורסות אסיה. המשקיעים נוקטים במשנה זהירות לקראת פרסום הנתון המשמעותי ביותר לשבוע הנוכחי בשווקי - דוח התעסוקה האמריקאי לחודש ספטמבר מחר.

על פי התחזיות המוקדמות, הכלכלה האמריקאית ייצרה בחודש החולף 171 אלף משרות חדשות, שיפור לאחר הוספה של 151 אלף משרות בחודש אוגוסט. שיעור האבטלה צפוי להיוותר ללא שינוי - 4.9%.

ייתכן כי דוח טוב משמעותית מהציפיות יגרום לפד "להסתכן" ולהעלות ריבית עוד בנובמבר, ימים ספורים לפני הבחירות בארה"ב. עם זאת, על פי רוב התחזיות, הפד יבחר להתערב רק בדצמבר השנה.

 

 

כזכור, בורסות סין סגורות כל השבוע לרגל חופשת ראש השנה הסיני.

מניית איזיג'ט   סגרה בירידות חדות לאחר שהזהירה היום כי הרווח שלה עלול לצנוח בעד כ-29% בעקבות השפעות הברקזיט וגל הטרור ששוטף את אירופה וגורם למיעוט במספר הטיסות ביבשת.

מניות יונדאי ריכזו עניין על רקע דיווח ברויטרס כי 2 ממפעליה הושבתו בשל הטייפון צ'אבה, אשר היכה בחלקים הדרומיים של דרום קוריאה. הטייפון גם גרם למותם של לפחות 3 בני אדם.

סמסונג  עלתה לאחר פרסום מכתב מקרן גידור אמריקאית, אשר קראה לדירקטוריון לבצע שינויים בחברה, ביניהם פיצול חברת הענק והגדלת הדיבידנדים לבעלי המניות. החברה מצידה מסרה, על פי דיווח ברויטרס, כי היא בוחנת בזהירות את ההצעות, וכי היא "מאמינה בדיאלוג פתוח".

מניית פוג'יטסו  עלתה גם היא, לאחר דיווחים כי החברה עתידה למכור את חטיבת המחשבים האישיים שלה, ייתכן ללנובו.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]