רכבת ישראל תפרסם מחר (יום ב') מכרז להקמת מוסך לתחזוקת קרונות דיזל שהוסבו לחשמל, וקרונועים חשמליים הנוסעים עצמאית ללא צורך בקטר. המוסך יוקם במרכז מתחם הרכבות בלוד, בין שני מוסכים קיימים, ויתפרש על שטח של 9,300 מ"ר. זמן ביצוע הפרויקט מתוכנן להיות שנה ו-8 חודשים.
במסגרת פרויקט החישמול החלה החברה הספרדית SEMI להתכונן להקמת תשתיות החשמל לצד מסילות הרכבת, הקמת תחנות השנאה והצבת עמודי הולכה עיליים לאורך 420 ק"מ. הקו החשמלי הראשון יהיה הקו המהיר בין תל אביב לירושלים, הצפוי להתחיל לפעול בסוף 2018.
פעולות נוספות שננקטו במסגרת פרויקט החישמול הן השלמת מכרז לרכש קטרים חשמליים, במסגרתו תספק חברת בומברדיה את הקטרים החל מאמצע שנה הבאה; קבלת שש הצעות במכרז לרכש 330 קרונועים חשמליים, המכילים 1,700 מקומות ישיבה וצפויים להגיע לישראל החל מסוף 2019; ותחילת עבודות להכשרת מוסך הרכבת בלוד לטיפול בקטרים חשמליים.
מנכ"ל הרכבת בעז צפריר אמר בהתייחס למכרז החדש: "חברת רכבת ישראל נערכת לעידן החשמל, הצפוי לשנות כליל את פניה של החברה ולשפר את השירות שהיא מספקת ללקוחותיה. המעבר לשיטת הפעלה של רכבת חשמלית הוא הגורם המרכזי ביכולת העתידית של הרכבת להמשיך לצמוח ולהגיע ליעדים חדשים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.