חברות התחבורה השיתופית (Ride Sharing) הפועלות בניו-יורק תופסות נתח גדל והולך ממספר הנסיעות שמבצעים תושבי העיר - כך ניתן לראות מפילוח נתונים של בנק ההשקעות Morgan Stanley.
לפי הפילוח, באפריל 2015 נעשו 15% מהנסיעות בעיר באמצעות Uber, חברת התחבורה השיתופית הגדולה ביותר, ובאפריל 2016 עמד המספר על כ-27%. נתח של 4% נתפס ע"י אפליקציה דומה, Lyft, בעוד שחלקן של המוניות המסורתיות הצטמצם מ-84% ב-2015 ל-65% שנה לאחר מכן.
המהפכה התחבורתית שחווה העיר גרמה לפיצוץ בועה משמעותית במחירי ה"מדליונים" - רישיונות להפעלת מוניות (המקבילים ל"מספרים ירוקים" בארץ). ב-2014, עמד מחיר מדליון על כ-1.3 מיליון דולר. כיום, מוצעים מדליונים למכירה בכ-250 אלף דולר - צניחה של למעלה מ-80% במחיר תוך כשנתיים.
מאחר ובשנים האחרונות עלה מחיר המדליונים דרסטית, חלקם הגדול מוחזק על-ידי גופי השקעות המשכירים אותם לנהגי המוניות. כעת, ייתכן שמחיריהם יגיעו לרמה שתאפשר בעלות של נהגים על הרישיון - שבו תלויה תעסוקתם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.