ככל שכלי טיס מתפתחים ומתקדמים, כך תהליך ההכשרה של טייסים במערכות החדשות הופך לארוך ומורכב יותר.
על-מנת להתגבר על הבעיה, ובעתיד גם במטרה לצמצם את מספר הטייסים בקוקפיט, הסוכנות למחקר ביטחוני בארה"ב, DARPA, פיתחה את ה-ALIAS, מערכת תפעול אוטונומית לצוותי אוויר. במקום לשדרג את המטוסים הקיימים במערכות שליטה אוטונומיות יקרות ומסובכות, ה-ALIAS משמשת כזרוע שלישית של הטייס, אשר מפשטת את המטלות שיש לבצע בקוקפיט.
לאחר שנבדקה בהצלחה על גבי מטוס צבאי, ה-ALIAS הותקנה לאחרונה בסימולטור של מטוס ססנה וליוותה את הטייס מההמראה ועד לנחיתה.
המערכת מיועדת גם לצמצום העומס בעבודה השוטפת וגם למצבי חירום אוויריים, כאשר היא אחראית על המשך הטיסה השגרתית ומאפשרת לטייס להתמודד אך ורק עם מצב החירום.
בשלב הבא צפויה הזרוע הרובוטית הזו להיבדק על גבי מסוק צבאי מסוג בל, וכך תוכיח את התאמתה הן לשוק הצבאי והן לשוק האזרחי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.