איוונקה טראמפ נמצאת במקום בו היא נמצאת, לובשת את מה שהיא לובשת ועושה את מה שהיא עושה רק בזכות אדם אחד, המועמד הצבעוני ביותר אי-פעם לנשיאות ארה"ב, אבא דונלד. יחד עם זאת, היא עושה דרך יפה ומרשימה כיזמית, ויש לה המון מעריצות ותומכות לגמרי בזכות עצמה. אלא שלאחרונה מתחילה היורשת לגלות שהפוליטיקה מסוגלת ללכלך הכול - גם את הנפוטיזם הקסום בו היא מורגלת.
אביה של איוונקה מצטייר בקמפיין הנוכחי לנשיאות ארה"ב כאויב מספר אחת של הנשים המודרניות, וכעת גם איוונקה עצמה מרגישה את זעמן של כל אחת מהנשים הללו, שמצביעות ברגליים ומחרימות את ליין האופנה שלה ואפילו את החנויות המוכרות אותו.
לאיוונקה יש ליין ביגוד ואקססוריז על שמה, השווה על-פי הערכות כ-100 מיליון דולר. החרם על הליין החל ב-10 באוקטובר, אז יצאה שאנון קולטר, אסטרטגית דיגיטלית מסן פרנסיסקו, בקריאה לחרם. "לא מספיק לא לקנות מהקולקציה של איוונקה", כתבה בטוויטר, "היא עושה קמפיינים לאביה. עלינו להחרים את החנויות המחזיקות בקולקציה". לצד הציוץ הופיעה גם רשימת החנויות המלאה, ביניהם מייסי'ס, אמזון, לורד אנד טיילור, נימן מרקוס, בלומינגדייל'ס, נורדסטרום ועוד.
קולטר מאוכזבת, כך נראה, באופן אישי מאיוונקה, שבעבר תמכה בה כאישה יזמית, וכעת לא יכולה לתמוך בשום דבר המקושר לשם טראמפ.
תנועה רחבה של נשים נהרו אחרי הקריאה הזו, שלוותה בהאשטג #GrabYourWallet המבקש מנשים להצביע גם בעזרת הארנק.
קולטר זעמה כאשר ראתה מלראות את העדויות על יחסו המחפיר של טראמפ לנשים, ואת בתו, הפעילה בהעצמה נשית, מגנה עליו ואפילו מכנה אותו בפני התקשורת "פמיניסט".
"בהתחלה, כשנשים ראו את איוונקה מצטרפת לקמפיין, הנשים רצו לפרגן לה את זה, כי היא בתו, וקשה להיות אובייקטיבית כלפי אבא", אומרת קולטר למגזין קוסמופוליטן. "אבל הקלטת שלו הביאה אנשים לשיגעון סופי, ואני חושבת שנשים נפגעו באופן מיוחד, כמוני, מכך שאיוונקה ניסתה ליצור לייבל פמיניסטי - אבל עומדת לצדו של אדם שהוא תוקף מיני סדרתי".
עד כה יוצרת התנועה של קולטר באזז לא קטן עם מעל מיליון מופעים בטוויטר, ולקוחות רבות פונות ברשתות החברתיות לבעלי החנויות היוקרתיות המחזיקות את הקולקציה בבקשה להסיר את הפריטים.
ימים ספורים לאחר הופעת הקלטת פנתה גם איימי אנדלורה, בת 52 מאריזונה, לנימן מרקוס בבקשה שלא ימכרו עוד את המוצרים, ואומרת שבינתיים היא עוד מחרימה את החנות האהובה עליה, נורדסטרום, בה היא נוהגת להוציא מאות דולרים בחודש.
גם לינדסי לדפורד בת ה-29 מספרת כי ראתה את בגדיה של טראמפ בחנות טי.ג'יי מקסס - ומיד חשה במחנק. "איוונקה תומכת באדם הכי סקסיסט ושונא נשים שיש, והיא מרוויחה מזה כסף רב", היא אומרת.
מובן שהחנויות לא ששות להגיב על הנושא, ובוודאי שאינן מסירות את פרטי הלייבל של בתו של האיש שעשוי להיות נשיא ארה"ב הבא. רק נורדסטרום פרסמו הצהרה קצרה, שהופיעה ב"גארדיאן" הבריטי: "שמענו ממספר לקוחות בנושא. בשעה זו אין בתוכניותינו להפסיק להציע ללקוחות את הקולקציה".
גם איוונקה עצמה לא בוחרת לפטפט בנושא. "אנו גאים בעסק שלנו, המתפתח במהירות עצומה", מסרה אביגייל קלם, מנהלת המותג, ל"גארדיאן". "המותג מתקבל באופן נהדר אצל הנשים שמתמלאות השראה מהמסרים שלנו ונהנות מהמראה הנקי והשיקי שהמותג מספק".
יש פה אכן דיסוננס בעייתי, מאחר שהליין של איוונקה מיוצר בעיקר עבור נשים עובדות שרוצות להיראות נשיות, שיקיות ועוצמתיות. באתר שלה, המלווה את הליין, אפשר למצוא המון התייחסויות לחלוקת זמן טובה בין קריירה למשפחה, כתבות בנושא העצמה אישית וגירל פאואר כללי, מהסוג שנראה כמעט כמו אקט מרדני מול דרך החינוך שספגה בבית.
קשה שלא לחבב את איוונקה, המקדישה הרבה מזמנה לערכים אלה ומתמקדת בניסיון ליצירת עולם שיאפשר לבתה, ולילדות בכלל, יותר שוויון. בדיוק בגלל זה, הצידוד חסר הפניות שלה בדרכו של אביה אכן חורק מאוד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.