הערב (ד') הונחה אבן הפינה לרובע העסקים החדש בכניסה לעיר ירושלים מכיוון תל אביב. ההשקעה בבניית המתחם תעמוד על 1.4 מיליארד שקל, הוא יתפרש על 211 דונם וצפוי להוסיף עוד כ-40,000 אלף מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל.
רובע העסקים החדש יהיה גם מרכז התחבורה הגדול והמשולב בישראל במסגרתו תפעל רכבת מהירה, שתי רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ומרחב ציבורי רחב ופעיל.
הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות בהשקעה כוללת של כ-10 מיליארד שקל. לפי הערכות, כ-65 אלף איש יעברו ברובע העסקים החדש מדי יום. בשטח הרובע החדש יכללו 24 מבנים, מתוכם 14 גורדי שחקים בעלי מעל 24 קומות, ועוד 9 גורדי שחקים בני יותר מ-36 קומות.
עוד במסגרת הפרויקט יורחב וישופץ מבנה בנייני האומה ויהפוך למרכז הכנסים הגדול במזרח התיכון. חברת 'עדן' של עיריית ירושלים מנהלת את פרויקט 'הכניסה לעיר' וחברת מוריה מנהלת את הפרויקט ההנדסי והתחבורתי. לאחרונה נבחר משרד האדריכלים הגרמני Topoek1 להוביל את תכנון המרחב הציבורי של הפרויקט.
השלב הראשון שיוקם במסגרת פרויקט 'הכניסה לעיר', מתחיל בכריית מנהרה עבור חניון בן 5 קומות, ובו 1,300 מקומות חנייה, וההפרדה המפלסית לכלי רכב ברחוב שז"ר, שמטרתה לייצר מערכת משולבת בין תחבורה ציבורית, תחבורה פרטית והולכי רגל. עבודות אלו מבוצעות על ידי משרד התחבורה, רשות מקרקעי ישראל ועיריית ירושלים, באמצעות חברת 'מוריה'.
הערב נכחו בטקס ראש העיר ניר ברקת, שר התחבורה ישראל כץ והשר לענייני ירושלים זאב אלקין. "הפרויקט שאנחנו מתחילים בבנייתו הוא שובר שוויון לירושלים. זהו הפרויקט הגדול ביותר, המשמעותי ביותר והחיוני ביותר לעתידה של ירושלים.
"עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים בשטח הגדול פי 5 ממגדלי עזריאלי, היצע משמעותי של שטחי תעסוקה שיאיצו את הכלכלה הירושלמית, מרכז התחבורה הנגיש והמתקדם ביותר בישראל, מרכז הכנסים הגדול בארץ, מנהרות, כבישים, ופיאצות מודרניות".
שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, ציין כי "מדובר במיזם לאומי, מודרני וייחודי הנושא בשורה לתושבי העיר ירושלים והבאים בשעריה". לדבריו, הפרויקט הכולל אינטגרציה מלאה בין כל אמצעי התחבורה הציבורית, ישדרג באופן משמעותי את התחבורה הציבורית לבירה ויאפשר לאלפי העובדים והפוקדים אותה מדי יום, להגיע אליה וממנה במהירות ובנוחות.
השר לענייני ירושלים זאב אלקין הוסיף כי "פרויקט הכניסה לעיר הוא פרויקט בעל משמעות אסטרטגית לפיתוח ירושלים לא רק כמרכז הממשל הישראלי אלא גם כמרכז החיים העסקיים במדינת ישראל.
בתוך כך אישרה הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה הקמה של מתחמים מועדפים לדיור, והודיעה כי היא מעלה הילוך של 3 מתחמי דיור:
-תכנית מגורים בצפון הרצליה המשלימה תכנית קודמת ל- 4,020 יח"ד. התכנית קודמה והוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל ותוכננה ע"י אדריכל יאיר אביגדור ממשרד מנעד אדריכלים. התכנית הינה תכנית משלימה לתכנית מגורים בת 3,000 יח"ד שאושרה בותמ"ל במרץ 2016, אשר יחדיו מהוות שכונת מגורים בת 4,020 יח"ד הממשיכה את המרקם הבנוי של צפון הרצליה לצד הגן הלאומי 'אפולוניה'.
-תכנית מגורים בנהריה הכוללת כ-1,000 יח"ד. תכנית זו קודמה והוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל ותוכננה באמצעות משרד קורין אדריכלים. התכנית ממוקמת בין דרך מס' 4 ובין מסילת הברזל הישנה לראש הנקרה ומציעה שכונת מגורים בתחום השטח הבנוי של נהריה, הכולל כ- 875 יח"ד בתמהיל מגוון ובצפיפות של כ- 18 יח"ד, מתוכן כ-20% יח"ד קטנות ו-240 יחידות דיור מוגן.
-תכנית המגורים בקצרין קודמה ע"י משרד הבינוי והשיכון, והוכנה ע"י משרד קורין אדריכלים בשיתוף מלא עם עיריית קצרין. התוכנית ממוקמת בדרום מזרח העיר וכוללת תוספת של כ-1,640 יח"ד בתמהיל בינוי מגוון, מבניה רוויה ועד בניה פרטית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.