נעילה שלילית בוול סטריט שבוע לפני הבחירות בארה"ב

אפל המשיכה במגמת הירידות, על רקע באג במערכת ההפעלה iOS 10 ■ פורום ה-FOMC של הפד התכנס וימסור את החלטת הריבית ■ דוחות שליליים גרמו לירידה של 2% במניית פייזר

בורסת ניו יורק בשבוע שעבר / צילום: רויטרס
בורסת ניו יורק בשבוע שעבר / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים, בעוד המשקיעים ממתינים לפרסום דוחות רבעוניים נוספים. היום, שבוע לפני הבחירות בארה"ב, נאספים חברי הפד לפגישתם הלפני אחרונה לשנה זו שבסופה הודעת המדיניות המוניטרית. נתוני מאקרו יפורסמו אחרי פתיחת המסחר. נזכיר שבמהלך השבוע הקרוב, בשל המעבר לשעון חורף, המסחר בניו יורק יתנהל בין השעות 15:30-22:00 (שעון ישראל).

 

היום התכנסו חברי הפדרל ריזרב לפגישה בת יומיים, על מנת לדון במדיניות המוניטרית ובכלכלה. המשקיעים מחכים לראות האם בניגוד לתחזיות תודיע ילן בסיום הפגישה מחר על העלאת הריבית כבר עתה, שבוע לפני הבחירות. 

הבחירות בארה"ב שיתקיימו בעוד שבוע בדיוק מעסיקות את השוקים. בשישי האחרון הכריז ראש ה-FBI ג'יימס קומי על חידוש החקירה נגד המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילארי קלינטון, ועל בחינת כ-650 אלף תכתובות דואר אלקטרוני שלה. 

מאז, נמתחת ביקורת רבה על קומי בטענה על כך שהוא מנסה להתערב בבחירות, ועל פי הסקרים התמיכה בקלינטון פחתה בעוד הפופולריות של טראמפ תפסה תאוצה.

בגזרת המאקרו, פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור (ISM), אשר עלה לרמה של 51.9 נקודות, בעוד התחזיות צפו עלייה של 51.8 נקודות. פורסם גם מדד הוצאות הבנייה, אשר על פי הצפי היה אמור לעלות ב-0.5% אולם למעשה ירד ב-0.4%, לאחר הירידה של 0.7% בחודש אוקטובר.

הנפט  החל להתאושש לאחר מגמת הירידה מאתמול, לאור הכישלון שנחלו בכירי אופ"ק בפגישתם בוינה בעיבוד פרטי התכנית להקטנת תפוקת הנפט. על פי מקורות, איראן הציבה סייגים בנוגע להגבלת תפוקת הנפט שלה. הבכירים קבעו להיפגש שוב ב-25 לנובמבר, מספר ימים לפני פגישתן הבאה של מדינות אופ"ק שתתקיים ב-30 לנובמבר, שם ינסו לקבוע את המכסות הסופיות.

עליות נרשמו במחיר הזהב   לאור התנודתיות שמאפיינת את השווקים בתקופה האחרונה.

מניית אפל  המשיכה את מגמת הירידה שמאפיינת אותה בימים האחרונים, על רקע גילוי כי מערכת ההפעלה מתוצרת החברה, iOS 10.1, מכילה באג המונע מהמשתמשים לגשת לאפליקציית הבריאות במכשיריהם.

המסחר באירופה ננעל במגמה שלילית, בזמן שהמסחר בבורסות אסיה נסגר בעליות. הלילה פרסמו הבנק המרכזי של יפן והבנק המרכזי של אוסטרליה שהחליטו להותיר את הריבית ללא שינוי חודש נוסף. 

עונת הדוחות בעיצומה, ו- Electronic Arts , ווסטרן יוניון  ו-Square  צפויות לפרסם את דוחותיהן. 

תאגיד המזון Kellogg   פרסם את תוצאותיו, לרבעון החולף והציג רווחים של 96 סנט למניה, שעברו את תחזיות האנליסטים של 87 סנט למניה. עם זאת, ההכנסות של קלוג היו נמוכות מהתחזיות.

חברת התרופות הענקית פייזר  המדורגת ראשונה בעולם במכירות, פספסה את תחזיות האנליסטים עם רווח של 61 סנט למניה. דוחותיה של יצרנית התיקים קואץ'  עמדו בתחזיות כאשר הציגה רווחים רבעוניים של 45 סנט למניה.